|
Auteur |
Bericht |
jones
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 apr 2011 9:55 Onderwerp: Boetes innen na parkeren eigen terrein |
|
|
Ik heb een vraag.
Een winkelbedrijf heeft een eigen parkeerplaats. Deze parkeer plaats licht dicht bij het centrum van de stad. De eigenaar van de winkel heeft een bord staan dat je daar niet mag parkeren als je niet in de winkel kom.
Maar op dat bord staat dat deze ondernemer wielklemmen gaat plaatsen en een geldboete vraagt als men daar toch auto's plaatst
Maar ik denk dat dit totaal niet mag. Je mag toch niet zomaar een auto in gijzeling nemen? En een geldboete mag men toch ook niet zomaar vragen?
Het komt bij mij over een geval van eigen rechten spelen.
Ik hoor graag een reactie |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 21 apr 2011 19:24 Onderwerp: Re: Boetes innen na parkeren eigen terrein |
|
|
jones schreef: | Ik heb een vraag.
Een winkelbedrijf heeft een eigen parkeerplaats. Deze parkeer plaats licht dicht bij het centrum van de stad. De eigenaar van de winkel heeft een bord staan dat je daar niet mag parkeren als je niet in de winkel kom.
Maar op dat bord staat dat deze ondernemer wielklemmen gaat plaatsen en een geldboete vraagt als men daar toch auto's plaatst
Maar ik denk dat dit totaal niet mag. Je mag toch niet zomaar een auto in gijzeling nemen? En een geldboete mag men toch ook niet zomaar vragen?
Het komt bij mij over een geval van eigen rechten spelen.
Ik hoor graag een reactie |
Door te parkeren ga je de contractuele verplichting aan een boete te voldoen. De wielklem zou je dan als retentie uit kunnen leggen. |
|
|
|
 |
|