|
Auteur |
Bericht |
maria67
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 mrt 2012 9:04 Onderwerp: Boete |
|
|
Beste forumleden,
Ik heb een vraag over een boete waar op ik een bezwaarschrift heb ingediend, verleden jaar maart heb ik een boete gekregen omdat ik met mijn hond op een plek liep waar hij eigenlijk niet los mocht, dit was nergens aangegeven maar volgens stadstoezicht moest ik het, als hondenbezitter, weten. De boete was 100 euro, ik was het er niet mee eens maar heb de boete betaald om verhoging te voorkomen en daarna heb ik een bezwaarschrift ingediend met foto's van de plek. In mei 2011 kreeg ik een brief dat mijn bezwaarschrift in behandeling was genomen en binnen 6 weken de uitspraak zou krijgen, tot op heden heb ik nog niks gehoord. Ik vraag mij nu af of het verstandig is om weer een brief te schrijven of het hier maar bij te laten, ik heb namelijk gehoord dat als je de boete betaald akkoord ben gegaan met de boete en een bezwaarschrift geen nut meer heeft. Graag u advies.
vriendelijke groet,
Maria |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 mrt 2012 9:51 Onderwerp: Re: Boete |
|
|
maria67 schreef: | dit was nergens aangegeven | Dat zouden ze m.i. op het gemeentehuis moeten kunnen laten zien
Quote: | maar volgens stadstoezicht moest ik het, als hondenbezitter, weten | idem: welk artikel?? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 14 mrt 2012 10:03 Onderwerp: |
|
|
Van iedere gemeente is bekend waar wel en geen honden mogen. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 14 mrt 2012 10:05 Onderwerp: Re: Boete |
|
|
cvb schreef: | maria67 schreef: | dit was nergens aangegeven | Dat zouden ze m.i. op het gemeentehuis moeten kunnen laten zien
Quote: | maar volgens stadstoezicht moest ik het, als hondenbezitter, weten | idem: welk artikel?? |
Geen artikel, als je met je hond ergens loopt moet je van tevoren bekijken of het mag of niet. |
|
|
|
 |
ro-er
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 mrt 2012 18:35 Onderwerp: |
|
|
Quote: | ik heb namelijk gehoord dat als je de boete betaald akkoord ben gegaan met de boete en een bezwaarschrift geen nut meer heeft. |
Dit klopt in elk geval niet.
Je hebt bezwaar gemaakt en dat moet gewoon afgehandeld worden.
wat betrfet het los laten lopen van honden zelf. vermoedleijk is dit geregeld in de APV (Algemene Plaatselijke Verordening). Iedere gemeente heeft er eentje en iedere burger wordt geacht deze te kennen en deze na te leven.
De meeste gemeenten verbieden het los laten lopen van honden, behalve in daarvoor aangewezen gebieden. Deze gebieden worden vervolgens in een apart besluit (vaak met kaart) aangewezen. Dit hangt a.h.w. onder de APV als zijnde uitwerking. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 14 mrt 2012 23:51 Onderwerp: |
|
|
ro-er schreef: | Quote: | ik heb namelijk gehoord dat als je de boete betaald akkoord ben gegaan met de boete en een bezwaarschrift geen nut meer heeft. |
Dit klopt in elk geval niet.
Je hebt bezwaar gemaakt en dat moet gewoon afgehandeld worden. |
Dat is op zich juist, maar is hier wel sprake van een echt bezwaarschrift tegen een echt boetebesluit?
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat het gaat om een transactievoorstel. Betaal je dat, dan heeft het maken van "bezwaar" inderdaad geen zin meer. (Juridisch gezien is dit dan ook geen bezwaarschrift.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 15 mrt 2012 7:32 Onderwerp: Re: Boete |
|
|
Maria76 schreef: | ....ik heb namelijk gehoord dat als je de boete betaald akkoord ben gegaan met de boete en een bezwaarschrift geen nut meer heeft. Graag u advies. | Heb zelf gehoord, dat je (soms?) pas bezwaar kunt maken, nadat de boete betaald is. |
|
|
|
 |
|