|
Auteur |
Bericht |
kiwiborder
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 04 aug 2013 12:23 Onderwerp: Boete ondanks besmeurd verkeersbord |
|
|
Ik heb een tijd geleden een boete gekregen voor het parkeren op een laadlosplaats/invaliden parkeerplaats.
Het bord was besmeurd met verf en het was ter plekke niet duidelijk zichtbaar dat het daar om een invalidenparkeerplaats ging en ook niet om welk tijdsdeel het laden/lossen of invalidenparkeren van toepassing was.
Ik moest hier mijn zoon ophalen van het zwemmen en bij terugkomst had ik een bekeuring van € 340 euro onder de wisser liggen voor het parkeren op een invalidenplaats.
Op dat moment heb ik ook meteen met mijn mobiel foto's gemaakt van het besmeurde bord en ben er diezelfde avond nog teruggegaan met een fatsoenlijke camera om de hele situatie vast te leggen.
Gewacht tot de bekeuring in de bus viel en hier uiteraard bezwaar op gemaakt en uiteraard de foto's erbij gevoegd.
De ontvangstbevestiging van het bezwaarschrift ontvangen na een paar weken. Hierna nog een keer een brief gekregen dat het in behandeling was, maar dat ze meer tijd nodig hadden.
Gisteren viel dan de beslissing op de mat waarin stond dat de officier van Justitie mijn argumenten ongegrond vond omdat de verbalisant onder ambtseed verklaarde dat het bord niet besmeurd was tijdens het uitschrijven van de bekeuring.
Uiteraard ga ik hiertegen ook weer in beroep. Maar wat is hierin wijsheid. Moet nu de verbalisant worden aangeklaagd vanwege meineed of is zijn woord nu heiliger dan de foto's die het tegendeel duidelijk bewijzen?
Ik vind dit nu echt ons rechtssysteem ten top. Dit kan toch niet waar zijn?
Graag had ik jullie reactie hierop gehoord. |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 04 aug 2013 12:39 Onderwerp: |
|
|
Tja, dit is te verwachten. De ambtsedig verklaring zal wel zijn aangepast naar aanleiding van je bezwaar.
Vraag die verklaringen eens op!
En je moet zeker proberen beroep in te stellen.
Zijn er toevallig nog andere mensen die het hebben gezien?
Het feit dat de verbalisant verklaart dat het bord niet besmeurd was toen hij het zag, betekent niet dat het bord niet besmeurd was toen jij het zag overigens. |
|
|
|
 |
kiwiborder
|
Geplaatst: zo 04 aug 2013 12:49 Onderwerp: |
|
|
De verklaring zit bij de afwijzing. Daarin geeft hij aan dat hij de PV onder ambtseed heeft opgemaakt.
Verder staat ook in de afwijzing "De officier van justitie heeft verder geen reden te twijfelen aan de juistheid van de beschikking"
Met andere woorden, ik lieg en mijn telefoon en fotocamera ook.......
Ik zal sowieso moeten wachten tot de nieuwe beschikking binnen is voordat ik beroep kan aantekenen. Ik ga dit zeer zeker niet alleen doen, maar vraag hierbij de hulp van mijn rechtsbijstand.
hoe krom kan ons rechtssysteem zijn..... |
|
|
|
 |
svdongen
|
Geplaatst: zo 04 aug 2013 12:58 Onderwerp: |
|
|
kiwiborder schreef: | Ik zal sowieso moeten wachten tot de nieuwe beschikking binnen is voordat ik beroep kan aantekenen. Ik ga dit zeer zeker niet alleen doen, maar vraag hierbij de hulp van mijn rechtsbijstand. |
Zou je misschien die ambtsedige verklaring integraal kunnen posten?
Verder kan je ook zelf wel beroep instellen als rechtsbijstand het niet wil doen. Zij vangen alleen een leuke proceskostenvergoeding. |
|
|
|
 |
kiwiborder
|
Geplaatst: zo 04 aug 2013 13:18 Onderwerp: |
|
|
Ik hoop dat deze te lezen is, anders moet ik hem vanavond even overtypen.
Ik mag toch wel hopen dat de rechtsbijstand mij hierin bijstaat. Heb een volledig pakket en het bedrag is boven de € 250,-.
Betaal niet voor niks de hoofdprijs iedere maand aan hun  |
|
|
|
 |
kiwiborder
|
Geplaatst: zo 04 aug 2013 13:24 Onderwerp: |
|
|
Dit is de foto van het plaats delict.
 |
|
|
|
 |
svdongen
|
Geplaatst: zo 04 aug 2013 13:30 Onderwerp: |
|
|
De verklaring van de verbalisant bewijst niet dat het bord helder is op het moment van parkeren.
Wanneer zijn jouw foto's genomen? |
|
|
|
 |
kiwiborder
|
Geplaatst: zo 04 aug 2013 18:13 Onderwerp: |
|
|
Via de telefoon direct op het tijdstip van constatering van de boete. En erna ben ik nog teruggegaan met een betere camera omdat het al avond was en de foto's van de telefoon erg slecht waren. Echter is er wel duidelijk op te zien dat de border al beklad waren.
Dag erna heb ik nog fotos gemaakt bij daglicht. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 05 aug 2013 0:32 Onderwerp: |
|
|
kiwiborder schreef: | Ik zal sowieso moeten wachten tot de nieuwe beschikking binnen is voordat ik beroep kan aantekenen. |
Wat voor "nieuwe beschikking"? Je beroep was afgewezen.
Quote: | hoe krom kan ons rechtssysteem zijn..... |
Het argument bij uitsteek van mensen niets beters hebben. Het is even niet naar je zin en nu is gelijk het hele rechtssysteem krom. Tja.
Ter zake, het bord is op je foto nogal klein. De witte waas doet me eerder denken aan photoshop dan aan een "besmeurd" bord. Ondanks de witte waas en de afstand tot het bord waarop de foto is gemaakt kan ik eenvoudig zien dat het om een gehandicaptenparkeerplaats gaat.
svdongen schreef: | De verklaring van de verbalisant bewijst niet dat het bord helder is op het moment van parkeren. |
Hoe vat jij "Ik heb op het moment van bekeuring uitschrijven geen vervuiling van het bord kunnen waarnemen" op?
De verklaring van de verbalisant is evident bruikbaar als bewijs voor het gestelde feit dat het bord voldoende duidelijk was. (Wel lijkt het enigszins in tegenspraak met de witte waas.)
Dat de verklaring geen waterdicht wiskundig bewijs vormt (de verbalisant zou immers zomaar blind kunnen zijn geweest, zodat hij om die reden geen vervuiling heeft kunnen waarnemen) zorgt er niet voor dat de verklaring niet bruikbaar is als bewijs. Juridisch bewijs is nu eenmaal vrijwel nooit waterdicht. Het is alleszins redelijk om bij de waardering van het bewijs ervan uit te gaan dat de verbalisant niet blind was. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
kiwiborder
|
Geplaatst: ma 05 aug 2013 7:39 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | De witte waas doet me eerder denken aan photoshop dan aan een "besmeurd" bord. Ondanks de witte waas en de afstand tot het bord waarop de foto is gemaakt kan ik eenvoudig zien dat het om een gehandicaptenparkeerplaats gaat |
Het was avond en dan wordt het zicht al een stuk minder. Er zijn meerdere foto's, ook van dichtbij en vanuit verschillende hoeken, zodat het duidelijk is dat dit geen photoshop is. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 05 aug 2013 11:20 Onderwerp: |
|
|
kiwiborder schreef: | bona fides schreef: | De witte waas doet me eerder denken aan photoshop dan aan een "besmeurd" bord. Ondanks de witte waas en de afstand tot het bord waarop de foto is gemaakt kan ik eenvoudig zien dat het om een gehandicaptenparkeerplaats gaat |
Het was avond en dan wordt het zicht al een stuk minder. Er zijn meerdere foto's, ook van dichtbij en vanuit verschillende hoeken, zodat het duidelijk is dat dit geen photoshop is. |
Ik dacht hetzelfde als bona fides, toen ik de foto's zag... Echter gelukkig voor jou, zijn wij geen rechters of anderszins bevoegd om een beslissing daarover te nemen. Dat maakt ook dat elke waardering van anderen op dit forum uiteindelijk van geen enkele waarde is voor jouw zaak.
Dat er (wel) bevoegde beslissers zijn, die oordelen, op basis van die foto, dat jij had moeten weten dat je daar niet mocht parkeren, kan ik me echter heel goed voorstellen.
Om dan ook nog te beweren dat op basis van jouw voorbeeld geoordeeld zou moeten worden dat ons rechtssysteem krom is, is wat mij betreft juist een erg kromme redenering. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
kiwiborder
|
Geplaatst: ma 05 aug 2013 11:40 Onderwerp: |
|
|
Oke. Buiten het feit of ik daar wel of niet had mogen parkeren. Deze plek is ook een laad en los plaats. Het is niet duidelijk of ten tijde van mijn parkeren de plek fungeerde als invaliden of als laad en los plaats.
Om over de opmerking "ons rechtssysteem ten top" terug te komen, vinden jullie het dus "normaal" dat een verbalisant gewoon onder ede verklaart dat het bord niet besmeurd was, terwijl foto's bewijzen dat dit niet klopt en dat een OvJ ook alleen zijn mening geloofd. Dat is in mijn ogen geen onpartijdigheid.
Dan hebben we het niet over de vraag of de bedoeling van het bord wel of niet duidelijk was op dat moment. De verbalisant gaf alleen aan dat het bord niet besmeurd was. |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 aug 2013 11:50 Onderwerp: |
|
|
Waar haal je uit dat het een laad en los plek is? Ik zie een parkeerplaats voor bussen en voor gehandicapten. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 05 aug 2013 11:52 Onderwerp: |
|
|
kiwiborder schreef: | Oke. Buiten het feit of ik daar wel of niet had mogen parkeren. Deze plek is ook een laad en los plaats. Het is niet duidelijk of ten tijde van mijn parkeren de plek fungeerde als invaliden of als laad en los plaats. |
Je schrijft zelf dat je geparkeerd stond en dus niet bezig was met laden of lossen. Zie ook het p.-v. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
kiwiborder
|
Geplaatst: ma 05 aug 2013 12:13 Onderwerp: |
|
|
A.Verkerk schreef: | Waar haal je uit dat het een laad en los plek is? Ik zie een parkeerplaats voor bussen en voor gehandicapten. |
Inderdaad. Mijn fout. Maar goed, 85 Euro voor fout parkeren op een bus plek of 340 Euro voor een invaliden plek is een groot verschil. |
|
|
|
 |
|