|
Auteur |
Bericht |
bobb
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 15 feb 2012 17:19 Onderwerp: Boete baldadigheid aanvechten |
|
|
Hallo allemaal, ik heb een maand geleden een boete gekregen voor baldadigheid. Het strafbare feit wordt omschreven als: op openbare weg dan wel op voor publiek toegangelijke plaatsen tegen personen of goederen baldadigheid plegen.
Met een vriend kwamen we terug van een café waar we wat hadden gedronken om met de nachttrein terug naar huis te gaan. We hadden deze trein echter net gemist waardoor we een uur moesten wachten, we zijn toen een rondje gaan lopen en kwamen uit bij een steiger. We zijn toen in die steiger geklommen en er hoogstens 1 á 2 minuten op geweest. Toen vonden we het wel weer welletjes en zijn we naar beneden gegaan maar er stond ineens een politieauto voor onze neus. Ik heb hiervoor dus een boete van €220,- gekregen. Daarnaast was mijn ID op dat moment ongeldig, er zaten gaatjes in, maar heeft de agent mijn gegevens gewoon genoteerd.
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik het best deze boete aanvechten? Het lijkt mij dat ik weinig heb missdaan, ik heb niks kapot gemaakt en ook niet voor geluidsoverlast gezorgd. Kan ik het beste schriftelijk of in persoon bezwaar maken?
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
B. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 15 feb 2012 20:43 Onderwerp: |
|
|
U zult een acceptgiro ontvangen en daarop staat precies hoe bezwaar maken in zijn werk gaat (schriftelijk).
U zult moeten aangeven wat er is gebeurd en waarom u meent dat de boete onterecht is uitgeschreven.
U heeft trouwens mazzel gehad dat u niet ook nog eens een boete kreeg voor uw id... |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 15 feb 2012 20:44 Onderwerp: |
|
|
U zult een acceptgiro ontvangen en daarop staat precies hoe bezwaar maken in zijn werk gaat (schriftelijk).
U zult moeten aangeven wat er is gebeurd en waarom u meent dat de boete onterecht is uitgeschreven.
U heeft trouwens mazzel gehad dat u niet ook nog eens een boete kreeg voor uw id... |
|
|
|
 |
|