|
Auteur |
Bericht |
damons
Leeftijd: 30 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: za 11 mei 2013 17:13 Onderwerp: Boete CJIB |
|
|
Goedemiddag,
Ik heb een stomme fout gemaakt die mij veel geld heeft gekost.
Ik heb namelijk een voertuig geschorst en ben deze vergeten opnieuw te schorsen na een jaar waardoor ik constant boetes kreeg.
Doordat ik deze boetes niet onder ogen heb weten te krijgen zijn ze opgelopen tot ongeveer € 1000,- per stuk, ongeveer 6 stuks.
Toen ik zag dat er beslag op mijn loon is gelegd ben ik in actie gekomen.
Het voertuig had ik tevens al als gesloopt opgegeven bij de RDW alleen hier heb ik geen bevestiging van gekregen, dit wist ik echter niet dat ik die moest krijgen.
Nadat de boetes van mijn loon af werden geschreven heb ik hem opnieuw als gesloopt opgegeven bij de RDW, ditmaal was het wel goed.
Nu was mijn idee om beroep aan te tekenen en misschien een vermindering van de boete te krijgen, is dit mogelijk? of ben ik hier al te laat mee?
Ik zou het zeer op prijs stellen als er een passend antwoord wordt gegeven. |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 11 mei 2013 17:18 Onderwerp: |
|
|
Eerst even een vraag ter oriëntatie/bevestiging:
1. het gaat hier dus om Mulder-beschikkingen neem ik aan?
2. waarom heb je die boetes (de M-b.'s) niet onder ogen kunnen zien? ze worden toch aan je gestuurd?
3. heb je bewijs dat je de auto's als gesloopt hebt opgegeven?
4. heb je bewijs dat je de auto's hebt gesloopt?
5. wat is precies het feit dat je zou hebben overtreden? |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 11 mei 2013 17:19 Onderwerp: |
|
|
ook van belang: wanneer zijn de boetes (per stuk) gegeven? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 20 mei 2013 13:52 Onderwerp: Re: Boete CJIB |
|
|
damons schreef: | Ik heb een stomme fout gemaakt die mij veel geld heeft gekost.
Ik heb namelijk een voertuig geschorst en ben deze vergeten opnieuw te schorsen na een jaar waardoor ik constant boetes kreeg.
Doordat ik deze boetes niet onder ogen heb weten te krijgen zijn ze opgelopen tot ongeveer € 1000,- per stuk, ongeveer 6 stuks.
Toen ik zag dat er beslag op mijn loon is gelegd ben ik in actie gekomen.
Het voertuig had ik tevens al als gesloopt opgegeven bij de RDW alleen hier heb ik geen bevestiging van gekregen, dit wist ik echter niet dat ik die moest krijgen.
Nadat de boetes van mijn loon af werden geschreven heb ik hem opnieuw als gesloopt opgegeven bij de RDW, ditmaal was het wel goed.
Nu was mijn idee om beroep aan te tekenen en misschien een vermindering van de boete te krijgen, is dit mogelijk? of ben ik hier al te laat mee? |
Wanneer is het voertuig gesloopt / wanneer heb je (tevergeefs) geprobeerd het voertuig als gesloopt op te geven? Vóór het einde van dat jaar, of nadat je die 6 boetes al had opgelegd gekregen?
Normaal gesproken zorgt de sloper ervoor dat het kenteken wordt geschorst. Je krijgt dan een vrijwaringsbewijs van de sloper. Waarom is dat bij jou anders gegaan? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|