Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 21:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Blote voeten in supermarkt
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Stijn W.

Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): HL

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2012 3:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maranya schreef:
Het spijt mij zulke vooroordelen in een Nederlands forum te zien; ik hoor dit soort dingen wel veel van Amerikanen maar kom het hier zelden tegen.

Grappig dat je Amerikanen noemt. De juridische Amerikaanse situatie is volgens http://www.barefooters.org als volgt:
Quote:
Having bare feet in public or in a place of business open to the public (including restaurants) is not against any law.

Quote:
Having bare feet in public or in a place of business open to the public (including restaurants) is not against any health department regulation in any state the authors are aware of.

To be thorough, letters were written to nearly every state health department inquiring as to whether there is any regulation against bare feet. To date, 41 states have responded. All of them have confirmed that there is no such regulation. There are no health department regulations against bare feet because they are simply not a health issue. Bare soles do sometimes get dirty, granted; but so what? Are shoe soles clean? Put simply: somebody's bare feet can in no way affect anybody else.

Een verklaring als deze zal de angst van een supermarktbeheerder om aansprakelijk gesteld te worden misschien wegnemen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012 6:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus als het wettelijk is toegestaan, dan moeten we het ook maar doen en toestaan?

Ik verwacht dat de meesten het, net als ik, een onsmakelijk gezicht vinden om overal blote voeten tegen te komen. Moet er niet aan denken en helemaal niet in combinatie met voeding. Dat ontneemt mij spontaan de eetlust.

En hoeveel zijn er dan van die barefooters? Een kleine minderheid en ik ben ze gelukkig nog niet tegengekomen. Graag houden zo!

Ik weet bijna zeker dat al die "het is legaal, dus doe maar" forummers toch op zijn minst bedenkelijk kijken als deze een barefooter tegenkomen, want zo normaal is het dus toch niet.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012 13:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
Ik weet bijna zeker dat al die "het is legaal, dus doe maar" forummers toch op zijn minst bedenkelijk kijken als deze een barefooter tegenkomen, want zo normaal is het dus toch niet.

Geen idee op wie je doelt, maar ik vraag me eerlijk gezegd af waar jij je druk over maakt. Of iemand op straat nou op open sandalen of slippers loopt of op blote voeten... Het zijn dezelfde tenen die je ziet, al heb je daar misschien nog niet bij stilgestaan? Ik snap werkelijk de heftige reacties niet.

Wat betreft winkels en restaurants, die mogen kledingvoorschriften stellen.

BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012 14:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik maak me er helemaal niet druk om, want ik vind het niet eens de moeite waard om hierover een topic in stand te houden.
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012 18:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oh, dat verklaart je reactie helemaal, ja.

BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012 20:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik het aantal berichten lees onder jouw naam, dan maak ik me minder druk om zaken in het algemeen. Smile
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012 22:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Of misschien heb je niet veel zinnigs te melden...

BerichtGeplaatst: di 28 aug 2012 1:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
Dus als het wettelijk is toegestaan, dan moeten we het ook maar doen en toestaan?
Mijn vraag aan hem is: Vindt u dat iemand met frisgewassen blote voeten geen identiteitsbewijs mag aanvragen?
WimWest

BerichtGeplaatst: di 28 aug 2012 16:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan daar geen zinnig antwoord op geven, want:

1. frisgewassen wil niet zeggen, dat het er fris uitziet.
2. ik heb geen idee of dit dan alleen zou moeten gelden voor een identiteitsbewijs
3. zijn het mannelijke of vrouwelijke voeten (qua geaardheid is er voor mij een verschil op de irritatiemeter)
4. is er een gerede kans op een mogelijke verwonding
5. hoe ver staan de stoelen voor wachtenden uit elkaar
6. staan de vluchtwegen goed aangegeven
7. verwacht de barefooter een speciale behandeling

et cetera

U ziet dat deze vraag niet simpel te beantwoorden is, maar wellicht zijn er onder onze forumleden personen, die hiermee hun berichtenaantal willen verhogen door een andere benadering van de gestelde complexe juridische materie willen toepassen.
Stijn W.

BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2012 18:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De vraag (met dank aan bona fides) die ik aan WimWest stelde was:
Quote:
Vindt u dat iemand met frisgewassen blote voeten geen identiteitsbewijs mag aanvragen?

WimWest antwoordt daar geen zinnig antwoord op te kunnen geven, maar ik vind dat iemand met "frisgewassen" blote voeten wel zijn identiteitsbewijs moet kunnen aanvragen. Ik zou daar in ieder geval graag nog eens jurispudentie over kunnen lezen. (Die is er nu niet zo is mij gezegd).
WimWest schreef:

Nee; Jij zal van helemaal niemand denk ik ooit schoenen en sokken MOETEN uitdoen om bijv. een i.d.kaart aan te kunnen vragen. MOETEN zou wat dat betreft belachelijk zijn.
Op jouw irritatiemeter maakt het kennelijk verschil of het mannelijke of vrouwelijke voeten zijn. Ik begrijp dat dit door je (seksuele?) geaardheid komt. Bedoel je dat we als maatschappij vanwege jouw geaardheid het bijv. (bepaalde) mannen ietsjes meer moeten toestaan dan vrouwen om hun i.d. kaart blootvoets aan te kunnen vragen? Rrraaarr…
In deze draad zijn bijdragen van vier ‘blote voeten lopers’. Nergens lees ik dat ze speciale behandeling verwachten. Lees HUN bijdragen nog eens. (overigens ben ik het soort van schoenenloper die ook op strand het meest op schoenen of slippers loopt)
WimWest

BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2012 19:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ROFL Clown
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds