|
Auteur |
Bericht |
pakestaak
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 22 feb 2009 7:11 Onderwerp: Bijdrage VVE: Differentiatie |
|
|
Graag zou ik wat inzichten willen krijgen mbt het volgende:
Mijn gezin is een aantal jaren geleden naar het buitenland verhuisd. Wij hebben ons appartement verhuurd en onze huurders gedragen zich prima. De huur wordt maandelijks op tijd betaald en er wordt geen overlast in het appartementencomplex veroorzaakt. Vorig jaar is er op de Algemene Ledenvergadering besloten de bijdrage voor servicekosten te verhogen met 15% voor appartementen die verhuurd zijn. Er zijn slechts een of twee appartementen die verhuurd worden in ons complex. Hierdoor kon er dus makkelijk een 2/3 meerderheid van stemmen behaald worden voor goedkeuring van het voorstel om anderen (=mijn gezin) meer te laten betalen. Dit jaar is het gelukkig "maar 15%", maar wat als de VVE, weer natuurlijk met meerderheid van stemmen, mijn portemonnee nog een keer gaat beheren, en bijv. een verhoging van 100% voorstelt?
Mijn vraag is: Kan dit zomaar? |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: zo 22 feb 2009 10:20 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij een beetje raar. Best kans dat de statuten/reglementen van de VVE en/of de splitsingsakte iets zegt over de verhouding waarin de (service)kosten verdeeld moeten worden. Bij mij is dat in elk geval wel zo. Daarvan kan de AV dan niet zomaar afwijken. |
|
|
|
 |
|