|
Auteur |
Bericht |
Elly1988
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 24 feb 2012 14:24 Onderwerp: Bij defensie met strafblad |
|
|
Hallo, ik weet niet of ik dit in het juiste subforum plaats maar ik zou het verder niet weten. Ik heb een vraag. Toen ik 17 was kreeg ik 25 uur werkstraf omdat ik had gevochten. Ik weet niet hoe lang een strafblad wordt bewaard maar als het 5 jaar is, zal het ergens in juni verlopen zijn. Kan ik nu nog problemen krijgen als ik bij de defensie wil? Kijken ze dan alleen naar je strafblad of ook naar die aantekening die voor altijd blijft? Of hangt het af van de functie? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 24 feb 2012 16:20 Onderwerp: |
|
|
Wat was het feit waarvoor je bent veroordeeld? Als het mishandeling was dan is dit een misdrijf en blijft het 20 jaar staan. |
|
|
|
 |
Elly1988
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 24 feb 2012 21:17 Onderwerp: |
|
|
Nou, eerlijk gezegd heb ik met mijn moeder gevochten toen we heel erge ruzie hadden. Maar dit blijft niet 20 jaar staan denk ik? Ruzie tussen een moeder en een tiener waar klappen bij komen kijken en 25 uur werkstraf. En ik was 17. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: za 25 feb 2012 0:00 Onderwerp: |
|
|
Zoals ik al aangaf, als je bent veroordeeld voor mishandeling wel.
Als je bent veroordeeld voor een ander misdrijf ook.
Ook als je 17 bent.
Daarom vroeg ik voor welk feit je veroordeeld bent, "vechten met moeder" staat niet in wetboek van strafrecht. |
|
|
|
 |
Hyzo
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 29 feb 2012 15:35 Onderwerp: |
|
|
Je moet inderdaad het feit kennen. Als je vechten bedoeld als in de zin van de APV, dan zal er niets ernstig zijn. Dan ben je een overtreding begaan. Als het mishandeling is en je moeder dus aangifte heeft gedaan tegen jouw is het een misdrijf. |
|
|
|
 |
henkbodde
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4
|
Geplaatst: za 10 mrt 2012 1:18 Onderwerp: strafblad |
|
|
Een strafblad bestaat eigenlijk niet meer. Het systeem is in zoverre gewijzigd dat als U een verklaring van goed gedrag aanvraagt op diverse plekken informatie over U wordt opgevraagd. Eén van die plekken is het Justitieel Documentatieregister, waarin is bijgehouden of U strafbare feiten het gepleegd en hoe die zijn afgedaan. In uw geval is er dus wel en strafzaak geweest, en die is afgedaan middels een werkstraf, opgelegd door het Openbaar Ministerie.
In de gevallen, waarin een strafzaak niet bij de rechter is geweest en er geen veroordeling is gevolgd zal een verklaring van goed gedrag in principe niet worden geweigerd. dat ligt in lijn met het vroegere strafblad, dat alleen werd opgemaakt bij veroordeling door een rechter.
Ik verwacht in uw geval dus geen problemen bijhet aanvragen van een verklaring van goed gedrag.
Ik ga ervan uit dat er geen veroordeling door de rechter is geweest. Mocht dit wel het geval zijn dan verwacht ik ook geen problemen. |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: za 10 mrt 2012 10:16 Onderwerp: |
|
|
In dit geval is er wél een veroordeling geweest, namelijk 25uur werkstraf..
Het is onbekend of de zaak voor de rechter is geweest.. |
|
|
|
 |
Leer Ling
Leeftijd: 124 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: za 10 mrt 2012 13:21 Onderwerp: |
|
|
Er gelden een andere termijnen dan twintig jaar voor afgifte van VOG's.
Daarvoor moet je in de beleidsregels kijken, samen met de screeningprofielen.
In beginsel wordt er vier jaar terug gekeken, maar daarvan kan worden afgeweken. Dat wordt per geval bekeken.
Daarnaast hangt het van het screeningsprofiel af of dat feit een reden kan zijn voor weigering. Vervolgens kan er bij weigering een VOG toch onder omstandigheden worden toegewezen. |
|
|
|
 |
Hyzo
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
|
|
|
 |
|