tails25_5
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 19 mei 2010 14:40 Onderwerp: Bezwaar onterechte parkeerboete niet ontvankelijk verklaard. |
|
|
Beste leden,
4 januari was ik samen met een collega na een klus in Amsterdam op de van Woustraat een broodje eten.
Ik heb, en mijn collega kan dat beamen, netjes betaald voor het parkeren.
Desondanks heb ik een boete gekregen voor het niet afdragen van parkeerbelasting.
We hebben na bemerken van de parkeerboete de verbalisant opgezocht en getracht het stof uit zijn ogen te wrijven door met het bonnetje heen en weer te wuiven, maar meneer was resoluut, hij was al uitgeschreven en we konden enkelt bezwaar aantekenen als de bekeuring binnen zou komen.
Hierop heb ik resoluut de bon in mijn laptoptas gestoken, anderdaags heb ik dit voorval aan mijn overste gemeldt en daar de situatie bij gelaten.
Via wat omwegen, ik werk namelijk bij het rijk en de wagen waar zich dit bij voordeed is van het rijk, komt uiteindelijk de bekeuring bij mij op mijn bureau binnen.
Deze is via een intern proces al betaald, ik hoef enkelt de factuur naar de eigenaar van de auto over te maken.
In plaats daarvan schrijf ik netjes een brief, achterhaal de gegevens van Cition bij gemeente Amsterdam, en denk dat daarmee de kous af is.....
Niet dus, want ik had zes weken na ontvangst van de allereerste bon, die 4 januari op mijn voorruit zat, al bezwaar aan moeten tekenen
Sorrrrrrry hoor, hoe kan ik dat nou weten, ik ga naar die verbalisant toe, en die zegt tegen mij, u moet bezwaar aantekenen als u de bekeuring binnen krijgt!
Ik kan me toch zo voorstellen dat er heel wat mensen zijn die zo'n bon verfrommelen en bij de eerste de beste prullenbak dat ding een worp geven .......
Goed, nu moet ik dus bij de Belastingkamer in Haarlem een bezwaar in gaan dienen, om de ontvankelijkheid aan te vechten.
Hoe is dit geregeld in Nederland, is dit normale gang van zaken?
Ik wordt hier lichtelijk onpasselijk van
Kan iemand hier antwoord op geven ? |
|
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 19 mei 2010 14:49 Onderwerp: |
|
|
Staat er op het afschrift dat onder de ruitenwisser zat een rechtsmiddelenverwijzing (lees: dat je in bezwaar kunt en waar je in bezwaar kunt)?
- Nee: dan kun je als argument gebruiken dat sprake is van een verschoonbare termijnoverschrijding. Ook de opmerking van de verbalisant kun je hierbij meenemen, laat je collega verklaren wat er is gezegd (je hebt een getuige). Je zou eventueel ook nog aan kunnen voeren dat je reeds op dat moment mondeling bezwaar hebt gemaakt. Daar kleeft dan een vormverzuim aan (het moet schriftelijk), maar dat neemt niet weg dat je dan tijdig bent. Je moet een redelijke termijn krijgen om dat verzuim op te heffen, dat heb je gedaan door alsnog schriftelijk bezwaar te maken. Vergeet ook niet de machtiging van degene die de boete heeft ontvangen, die is formeel de belanghebbende.
- Ja: dan zul je op andere manier aannemelijk moeten maken dat het niet aan jou ligt dat je te laat bent. Bijvoorbeeld door het hiervoor genoemde.
Een andere insteek is om na te gaan of de werkgever de boete wel op jou mag verhalen. Door het parkeerkaartje kun je aantonen dat je geen overtreding hebt begaan en het is aan je werkgever te wijten dat je de boete niet kunt aanvechten.
Of het wat op gaat leveren is maar de vraag, natuurlijk.
edit: aangepast na wat beter lezen |
|