|
Auteur |
Bericht |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: za 16 jun 2012 19:46 Onderwerp: Bezwaar maken tegen verzoek uitstel indienen antwoordakte? |
|
|
Ik heb een zaak lopen waarin de wederpartij een verzoek tot uitstel voor het indienen van een antwoordakte vraagt, omdat de advocaat op vakantie gaat. Het gaat om een uitstel van 4 weken. Toen ik met een bewijsaanbod moest komen mocht ik niet om een uitstel verzoeken. Maar als ik 4 week extra de tijd had gehad, had ik met een veel beter bewijsaanbod kunnen komen. Kan ik bezwaar maken tegen dit verzoek van de wederpartij? Ik heb het ook smoordruk met mijn studie en ik had ook graag 4 weken uitstel gekregen. Maar een advocaat van een kantoor met tig man persoon die even vakantie gaat vieren krijgt wel uitstel? Is dit niet in strijd met de goede procesorde? Kan ik in bezwaar? Ik hoor graag van jullie! |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: zo 17 jun 2012 23:08 Onderwerp: Re: Bezwaar maken tegen verzoek uitstel indienen antwoordakte? |
|
|
ArieKanarie schreef: | Ik heb een zaak lopen waarin de wederpartij een verzoek tot uitstel voor het indienen van een antwoordakte vraagt, omdat de advocaat op vakantie gaat. Het gaat om een uitstel van 4 weken. Toen ik met een bewijsaanbod moest komen mocht ik niet om een uitstel verzoeken. Maar als ik 4 week extra de tijd had gehad, had ik met een veel beter bewijsaanbod kunnen komen. Kan ik bezwaar maken tegen dit verzoek van de wederpartij? Ik heb het ook smoordruk met mijn studie en ik had ook graag 4 weken uitstel gekregen. Maar een advocaat van een kantoor met tig man persoon die even vakantie gaat vieren krijgt wel uitstel? Is dit niet in strijd met de goede procesorde? Kan ik in bezwaar? Ik hoor graag van jullie! |
In het rolreglement kun je zien of de advocaat vrij uitstel krijgt (zonder jouw toestemming) of niet. Een eerste uitstel zal in principe vrij zijn. Je kunt (ook dan) bezwaar maken en de rechter gemotiveerd verzoeken om op grond van artikel 20 Rv het uitstel te weigeren. Ik geef je weinig kans, maar je kunt het maar proberen. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
ArieKanarie
|
Geplaatst: ma 18 jun 2012 8:29 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel voor het antwoord. Komt het vaker voor dat advocaten voor het vieren van vakantie om uitstel vragen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 18 jun 2012 11:05 Onderwerp: Re: Bezwaar maken tegen verzoek uitstel indienen antwoordakte? |
|
|
ArieKanarie schreef: | Toen ik met een bewijsaanbod moest komen mocht ik niet om een uitstel verzoeken. |
Ongelukkig geformuleerd, of heb je zo'n verzoek gewoon niet gedaan? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
ArieKanarie
|
Geplaatst: ma 18 jun 2012 20:44 Onderwerp: Re: Bezwaar maken tegen verzoek uitstel indienen antwoordakte? |
|
|
bona fides schreef: |
Ongelukkig geformuleerd, of heb je zo'n verzoek gewoon niet gedaan? |
In het tussenvonnis stond dat er geen uitstel zou worden verleend. Daarom heb ik geen verzoek gedaan. |
|
|
|
 |
|