|
Auteur |
Bericht |
Giantrobot
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
Berichten: 8
|
Geplaatst: di 13 jan 2009 17:52 Onderwerp: Bezorging concertkaarten |
|
|
Goedemiddag,
Op 19 december heb ik ''fysieke'' kaarten besteld voor een concert, via het bedrijf Eventim. Middels I-deal zijn de tickets op dezelfde dag nog betaald. Op 23 december kreeg ik een bevestiging dat mijn tickets waren verstuurd en deze binnenkort werden afgeleverd.
Je vermoedt het waarschijnlijk al: de tickets zijn nooit binnengekomen. Op 28 december heb ik het bedrijf gebeld om te vragen wanneer mijn tickets binnen zouden komen. De medewerker deelde mij mede dat de tickets uiterlijk 1 januari binnen zouden komen. Voorts deelde hij mede dat, indien de tickets bij mij niet binnen zouden komen, ik de garantie had dat ik alsnog mijn tickets zou ontvangen.
Daar ik op 1 januari mijn tickets nog steeds niet ontvangen heb, stuurde ik 2 weken geleden een mail met het verzoek dat Eventim er zorg voor zou dragen dat ik de tickets binnen twee weken alsnog in bezit zal krijgen. Hierop antwoordde zij op 8 januari dat ik de tickets binnen enkele dagen alsnog zou ontvangen. Uiteraard heb ik de tickets nog steeds niet ontvangen en na opnieuw te hebben gebeld met de klantenservice werd ik geadviseerd om wéér te mailen naar Eventim, omdat zij er zgn. meer verstand van hebben
Gezien de lakse houding van Eventim en het aanzienlijke geldbedrag dat ik betaald heb, wil ik nu actie gaan ondernemen. Conform artikel 6:82 BW wil ik Eventim in gebreke gaan stellen en het bedrijf een redelijke termijn geven van twee weken. Mijn argumentatie leunt voorts op artikel 7:11 BW, omdat Eventim aansprakelijk is voor de bezorging van de kaarten, tot het moment dat ik de kaarten in ontvangst heb mogen nemen.
Wat is jullie kijk op deze casus?
Bij voorbaat dank  |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: wo 14 jan 2009 17:55 Onderwerp: |
|
|
Het is een beetje afhankelijk van je doel.
Wil je nakoming van de overeenkomst, dat wil zeggen, wil je nog naar het concert?
Of wil je de overeenkomst ontbinden en je geld terug? |
|
|
|
 |
Giantrobot
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
Berichten: 8
|
Geplaatst: wo 14 jan 2009 18:23 Onderwerp: |
|
|
Chantalle schreef: | Het is een beetje afhankelijk van je doel.
Wil je nakoming van de overeenkomst, dat wil zeggen, wil je nog naar het concert?
Of wil je de overeenkomst ontbinden en je geld terug? |
Nakoming van de overeenkomst, omdat ik de kaarten wil hebben zodat mijn vrienden en ik naar het concert kunnen. |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: wo 14 jan 2009 21:54 Onderwerp: |
|
|
Giantrobot schreef: | Chantalle schreef: | Het is een beetje afhankelijk van je doel.
Wil je nakoming van de overeenkomst, dat wil zeggen, wil je nog naar het concert?
Of wil je de overeenkomst ontbinden en je geld terug? |
Nakoming van de overeenkomst, omdat ik de kaarten wil hebben zodat mijn vrienden en ik naar het concert kunnen. |
Dan moet je ze vooral blijven lastigvallen. Ingebrekestelling is vooral nuttig als je na de termijn wil ontbinden of als je schade lijdt. Het kan daarnaast nuttig zijn om de ernst van de situatie aan te geven. Je kunt ook gewoon telefonisch of in de mail aangeven dat ze moeten nakomen en dat de tickets er allang hadden moeten zijn en dat je niet tevreden bent etc. Een beetje extra druk op ze neerleggen.
Mocht nu blijken dat je de kaartjes niet binnen hebt voordat het concert er is, kun je altijd nog je geld terugeisen (daarvoor is ingebrekestelling niet nodig, omdat nakoming daarmee onmogelijk wordt).
Ik snap alleen 1 ding niet: is de klantenservice waar je heen belt een ander bedrijf dan Eventim? |
|
|
|
 |
Giantrobot
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
Berichten: 8
|
Geplaatst: do 15 jan 2009 10:40 Onderwerp: |
|
|
Chantalle schreef: |
Dan moet je ze vooral blijven lastigvallen. Ingebrekestelling is vooral nuttig als je na de termijn wil ontbinden of als je schade lijdt. Het kan daarnaast nuttig zijn om de ernst van de situatie aan te geven. Je kunt ook gewoon telefonisch of in de mail aangeven dat ze moeten nakomen en dat de tickets er allang hadden moeten zijn en dat je niet tevreden bent etc. Een beetje extra druk op ze neerleggen.
Mocht nu blijken dat je de kaartjes niet binnen hebt voordat het concert er is, kun je altijd nog je geld terugeisen (daarvoor is ingebrekestelling niet nodig, omdat nakoming daarmee onmogelijk wordt).
Ik snap alleen 1 ding niet: is de klantenservice waar je heen belt een ander bedrijf dan Eventim? |
Oké, ik heb Eventim weer een mailtje gestuurd waarin ik de ernst van de situatie duidelijk heb benadrukt. Mocht ik nu weer een antwoord krijgen waar ik niets mee kan (in de trant van: de kaarten kunnen over enkele dagen binnenkomen) dan zal ik een juridische brief opstellen (ingebreke stelling), met de reden om extra druk op de ketel te zetten. Het doel is, nochtans, niet om te ontbinden; enkel om Eventim onder druk te zetten.
Wat het laatste betreft: het is mij ook totaal niet duidelijk wat het verschil is. Op de site valt te zien dat het gewoon onder 1 dak valt. Ik heb het idee dat het betreffende persoon aan de telefoon in paniek raakte van mijn vraag, omdat hij zeer zenuwachtig klonk en haastig op zoek was naar een antwoord die hij niet kon vinden. Vervolgens informeerde hij naar zijn collega, die het kennelijk ook niet wist, en kwam hij tot de conclusie om mij weer een mail te laten sturen. Ik denk dat de reden hiervoor dat ze middels een mail veel meer tijd hebben om de situatie uit te pluizen, daar dat middels de telefoon zeer lastig is (kennelijk maken ze dergelijke casus niet vaak mee). |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: do 15 jan 2009 16:59 Onderwerp: |
|
|
Giantrobot schreef: |
Oké, ik heb Eventim weer een mailtje gestuurd waarin ik de ernst van de situatie duidelijk heb benadrukt. Mocht ik nu weer een antwoord krijgen waar ik niets mee kan (in de trant van: de kaarten kunnen over enkele dagen binnenkomen) dan zal ik een juridische brief opstellen (ingebreke stelling), met de reden om extra druk op de ketel te zetten. Het doel is, nochtans, niet om te ontbinden; enkel om Eventim onder druk te zetten.
Wat het laatste betreft: het is mij ook totaal niet duidelijk wat het verschil is. Op de site valt te zien dat het gewoon onder 1 dak valt. Ik heb het idee dat het betreffende persoon aan de telefoon in paniek raakte van mijn vraag, omdat hij zeer zenuwachtig klonk en haastig op zoek was naar een antwoord die hij niet kon vinden. Vervolgens informeerde hij naar zijn collega, die het kennelijk ook niet wist, en kwam hij tot de conclusie om mij weer een mail te laten sturen. Ik denk dat de reden hiervoor dat ze middels een mail veel meer tijd hebben om de situatie uit te pluizen, daar dat middels de telefoon zeer lastig is (kennelijk maken ze dergelijke casus niet vaak mee). |
Ondanks dat de telefonische klantenservice kennelijk niet zo bekwaam is, zou ik toch blijven bellen als ik jou was. Dan ben je een stuk minder makkelijk af te schepen. Zeker als je voet bij stuk houdt dat je niet zomaar meer genoegen neemt met een "de kaartjes zijn onderweg". Ik ben van mening dat ze je wel mogen uitleggen hoe het kan dat elke keer de kaartjes onderweg blijken en dan toch niet. Ik zou bijna zeggen: bel ze en hang niet op voordat iemand de kaartjes letterlijk op de bus heeft gedaan  |
|
|
|
 |
Giantrobot
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
Berichten: 8
|
Geplaatst: vr 16 jan 2009 10:56 Onderwerp: |
|
|
Daarnet heb ik weer een bericht ontvangen van Eventim:
''Hartelijk dank voor uw bericht. Wij hebben in ons systeem gekeken. Uw kaarten zijn door de postbezorging opgenomen en kunt u in de komende dagen verwachten. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. ''
Dit is dus exact hetzelfde bericht die ik laatst ook ontving
Ik ga ze meteen telefonisch aan de tand voelen. |
|
|
|
 |
Giantrobot
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
Berichten: 8
|
Geplaatst: vr 16 jan 2009 11:13 Onderwerp: |
|
|
Update:
Na veel onvrede te hebben geuit tijdens het gesprek heb ik eindelijk positief nieuws! De dame die ik aan de lijn had (iemand die wel verstand van zaken had) beloofde mij dat de tickets opnieuw worden verzonden. Gelukkig worden de tickets, die waarschijnlijk bij iemand anders zijn beland, vernietigd.
Nu maar hopen dat de tickets dit maal wél goed worden bezorgd
Bedankt voor de reacties! |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: vr 16 jan 2009 13:00 Onderwerp: |
|
|
Mooi
Ik hoop dat je ze snel mag ontvangen! |
|
|
|
 |
|