Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Ricardo010
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 25 feb 2013 13:28 Onderwerp: Bewindvoering stop zetten ? |
|
|
Hallo mensen.
Wij zitten met een probleem, die helaas steeds groter word.
Sinds ongeveer 3 jaar, zit mijn vriendin in een Bewind-voerings traject.
Dit omdat het tijdelijk wat slechter ging met haar, en zij zelf de rekeningen niet meer wist te verdelen.
Sinds zij hier woont, was het al gezeur met de huur-subsidie, waardoor de betalingen fout gingen.
Ze had een afspraak met de deurwaarder gemaakt(huurschuld), om 100 euro per maand af te lossen.
Dit is een hele tijd goed gegaan.
Maar opeens lag er een brief op de mat, van de deurwaarder, dat het huis binnen 2 weken ontruimd zou worden.
Wij bellen naar de bewindvoerder, die uiteraard niets wist(zeiden ze).
Dan maar naar de deurwaarder zelf toe.
Hier kregen we te horen, dat er al 3 maanden geen huur en maandaflossing was betaald.
Dit doorgegeven aan de bewindvoerder, die dat meteen geregeld heeft.
Helaas moesten ze nu wel 250 euro per maand aflossen in plaats van de 100 euro, die wij zelf hadden afgesproken.
Helaas is de financiele situatie veranderd, waardoor de 250 euro per maand niet haalbaar meer was.
Volgen de bewindvoerder, is het totaal niet haalbaar om een maandaflossing te doen(in verband met de overige vaste lasten).
Gevolg, weer de bekende brief
Zelf hebben wij natuurlijk ook niet stilgezeten en zijn verder gaan zoeken naar eventuele oplossingen.
Inmiddels zijn wij aangemeld bij schuldhulp-verlening, en zitten in het begin traject.
Deze heeft inmiddels een Moratorium aangevraagd.
Dit is goedgekeurd, MITS de maandelijkse huur betaald blijft worden, wat natuurlijk nog in handen ligt van de bewindvoerder.
Wij zijn inmiddels heel erg klaar met deze bewindvoerder, omdat hun niet doen, wat ze moeten doen.
De huurschuld was 3500 euro, dit hadden we zelf al afgelost tot ongeveer 1500 euro.
Inmiddels is deze huurschuld, inmiddels weer opgelopen tot boven de 3500 euro(hoe ze het gedaan hebben, weet ik echt niet, aangezien de maand afschriften wel aan geven dat het betaald zou zijn).
Omdat mijn vriendin en ik, toen uit elkaar waren, hebben ze ook mijn schulden er nooit bij getrokken.
Deze worden dus ook niet betaald, met alle gevolgen van dien.
Ook zou ik recht moeten hebben, op de helft van de inkomsten, aangezien wij officieel samen wonen, en ik ook mijn dingen moet kunnen regelen.
Helaas willen hun hier niets van weten.
Zoals jullie zullen begrijpen, proberen wij dan ook van deze bewindvoerder af te komen.
Helaas gaat die niet zo makkelijk als wij hoopten.
Mijn vraag aan jullie:
Hoe pakken we dit het beste aan, en hoe kunnen we onder deze bewindvoerder uit komen.
Ik hoop dat iemand ons kan helpen.
Mvg |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 26 feb 2013 12:48 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hier niet zoveel verstand van, maar heb het burgerlijk wetboek er even op na geslagen.
Maar allereerst: heeft u wel overleg gevoerd met de bewindvoerder over waarom hij niet betaalt? Het is goed eerst in gesprek te gaan. Ook met eventuele andere hulpverleners.
Op grond van art. 1:444 BW is de bewindvoerder aansprakelijk, als hij in de zorg van een goed bewindvoerder te kort schiet.
Art. 1:445 lid 1 BW De bewindvoerder moet eens per jaar voor de kantonrechter rekening en verantwoording afleggen.
Art. 1:448 lid 1 onder e en lid 2 BW De bewindvoerder kan op verzoek van de rechthebbende (uw vriendin) door de kantonrechter worden ontslagen. Uw vriendin kan dus het ontslag van de bewindvoerder verzoeken bij de kantonrechter. Dat zal inderdaad niet zo gemakkelijk zijn. De kantonrechter doet onderzoek.
Ik begrijp verder niet zo goed wat u bedoelt met hetgeen u stelt, namelijk dat u recht heeft op een deel van de inkomsten. U bent niet in gemeenschap van goederen getrouwd, dus u heeft alleen recht op uw eigen inkomsten. Uw schulden zult u zelf moeten aflossen. |
|
|
|
 |
Ricardo010
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 feb 2013 0:13 Onderwerp: |
|
|
marja.verstralen schreef: |
Ik begrijp verder niet zo goed wat u bedoelt met hetgeen u stelt, namelijk dat u recht heeft op een deel van de inkomsten. U bent niet in gemeenschap van goederen getrouwd, dus u heeft alleen recht op uw eigen inkomsten. Uw schulden zult u zelf moeten aflossen. |
Wij hebben momenteel, wegens omstandigheden een gezins-uitkering.
Deze stond eerst op haar naam, omdat wij toen nog niet samenwoonde.
Kort nadat we gingen samenwonen, moesten we noodgedwongen een uitkering aanvragen(bedrijf waar ik werkte ging failliet, en kort daarna ben ik geestelijk helemaal ingestoord, door andere problemen. dat ik zonder werk kwam was de spreekwoordelijke druppel)
Aangezien ik ouder dan haar ben, kwam de uitkering dus op mijn naam te staan.
Hierdoor zouden wij, dus beide recht hebben op een deel(volgens de uitkerings-instantie).
Het nadeel is nu, dat als ik weer aan het werk ga, dit naar de bewindvoerder gaat, beweren hun(omdat die wettelijk is vast gesteld).
Dus dan werk ik nog voor niets, aangezien er dan nog steeds niets betaald word.
Maar als wij nu dus zouden trouwen, in gemeenschap van goederen, zijn ze het verplicht?
Of begrijp ik het nu verkeerd? |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|