Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...
Contract aanko...
schade veroorz...
teruggave inko...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 25 okt 2025 17:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bewindvoerder maakt fout. Gevolg: ontruiming woning
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Bewindvoerder aansprakelijk stellen bij woningontruiming bij administratieve fout bewindvoerder?
Ja, want als je onder bewind staat, kun je niks ondernemen, en ben je afhankelijk van de bewindvoerder
83%
 83%  [ 5 ]
Nee, want als je blijft zelf verantwoordelijk dat er betaald wordt. Of jij dat doet of de bewindvoerder maakt niks uit
16%
 16%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 6

Auteur Bericht
inzakenas

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 12 jan 2010 9:47    Onderwerp: Bewindvoerder maakt fout. Gevolg: ontruiming woning Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sinds begin november vorig jaar heb ik een bewindvoerder. Echter door problemen met de aanvraag van mijn ww-uitkering is er ook een huurachterstand ontstaan. In maart 2009 heeft de rechter, ondanks dat ik heb kunnen aantonen dat het niet mijn schuld was dat deze achterstand is ontstaan ontruiming toegwezen. Er liep een betalingsregeling die ik correct nakwam. Alleen op deze wijze kon ik ontruiming voorkomen.

Tegelijkertijd liep ook de aanvraag voor beschermingsbewind, en per november 2009 is deze dan ook door de rechtbank in Maastricht toegewezen. Mijn nieuwe bewindvoerder heeft toen de regeling die ik al had gemaakt overgenomen. Er is toen zelfs een nieuwe regeling gemaakt door de bewindvoerder.

Gisteren stond opeens de deurwaarder aan de deur met een aanzegging dat ik binnen 3 dagen de woning moet verlaten, of indien dit niet vrijwillig gebeurd ik op 27 januari zal worden ontruimd met behulp van de sterke arm. Ik heb getracht in contact te komen met mijn bewindvoerder, maar deze is alleen tussen 9:00 en 11:00 uur telefonisch bereikbaar, en dan mag je in je handen klappen als de telefoon wordt opgenomen.

Goed, dan maar via e-mail contact proberen te zoeken. Ik kreeg gisteren als antwoord:
Quote:
Wij hadden inderdaad een betaalafspraak met Agin-Otten vanaf november. In november is dit ook goed gegaan maar om een of andere reden is de huur in december wel betaald....maar de extra aflossing van 350,- niet. Ik ben al volop bezig om dit te herstellen maar ik moet nu wachten op de reactie van Agin-Otten. De dame die daarover gaat is er pas morgen weer.
Je zult er wel rekening mee moeten houden dat we, wanneer Otten akkoord gaat, wij de hele uitkering voor de betaling van huur plus aflossing moeten gebruiken. Voor nu zullen we de eerste 350,- voorschieten...zodra we iets van Otten hebben gehoord.
Zodra ik iets weet mail ik het je door want ik krijg je telefonisch niet te pakken.

Agin Otten heeft al aangegeven hoe dan ook het vonnis te zullen executeren, omdat men van oordeel is dat ik continue afspraken schendt, en deze dus niet nakom. De bewindvoerder kan dus regelen wat hij wil, over twee weken sta ik gewoon op straat. De uitleg van de bewindvoeder "om een of andere reden is de huur in december wel betaald....maar de extra aflossing van 350,- niet." vind ik onacceptabel. Vooral omdat ik gisteren naar de deurwaarder heb gebeld, en gesproken heb met de contactpersoon die mijn dossier in behandeling heeft. En dat is geen mevrouw, maar een man. Die vertelde mij dat er niets was betaald. Niets is bij mij 0,0 euro, terwijl de bewindvoerder zegt dat de gewone huur wel was betaald, maar de aflossing niet.

Een aantal mensen uit mijn omgeving aan wie ik dit voorval heb verteld, hebben mij geadviseerd om gerechtelijke stappen tegen de bewindvoerder te ondernemen. Vooral vanwege de vage uitleg dat wel de huur is betaald, maar niet de aflossing. Ook vinden zij dat de bewindvoerder aansprakelijk gesteld moet worden voor alle kosten zoals verhuiskosten, deurwaarderskosten etc. Mijn vraag is dan ook: In hoeverre kan ik de bewindvoerder aansprakelijk stellen voor het feit dat ik door zijn "administratief foutje" over twee weken op straat sta?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 12 jan 2010 12:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je moet niet naar 'een aantal mensen' luisteren, maar direct een advocaat inschakelen om de ontruiming aan te vechten.
Bekijk de homepage
inzakenas

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 12 jan 2010 13:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Je moet niet naar 'een aantal mensen' luisteren, maar direct een advocaat inschakelen om de ontruiming aan te vechten.
Nog geen uur nadat ik de aanzegging had ontvangen zat ik al op kantoor bij mijn advocaat. Deze heeft aangegeven inderdaad juridische stappen tegen de bewindvoerder te zullen nemen. Vooral wegens de vage uitleg van een financieel foutje (hierboven in mijn quote al omschreven in de mail van de bewindvoerder als om een of andere reden).

Een bewindvoerder die "om een of andere reden" een fout maakt, kan in mijn ogen niet ongestraft blijven. Vooral niet als het gaat om fouten waarbij diegene die onder bewind staat huisvesting etc kan verliezen. Mensen die onder bewind staan kun je niet verantwoordelijk houden voor handelingen die een bewindvoerder nalaat te doen. Anders hadden deze mensen ook geen bewindvoerder nodig.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds