patam
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 17 nov 2008 11:34 Onderwerp: Bewindsvoerder wat mag wel en niet? |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Wij (mijn vriendin en ik) zitten met de volgende situatie en willen graag weten of dit wettelijk gezien mag.
Mijn vriendin is 19 dus volwassen, haar moeder zit in de schuldsanering.
Nu krijgt mijn vriendin half wees geld omdat haar vader is overleden.
Nu is het volgende gebeurd, de bewindsvoerder van haar moeder heeft een rekening nummer wijziging door gegeven aan de instantie die het halfwees geld uitkeert.
Dit zou voor Mevr ...(de moeder) en haar zusje en broertje van toepassing zijn (haar zusje en broertje zijn nog geen 18 ), echter heeft ze ook een rekening nummer van mijn vriendin laten veranderen.
Echter mijn vriendin en ik wonen al ruim een half jaar samen en mijn vriendin is volwassen.
Nu is dit niet de eerste keer dat er zoiets gebeurd, ook post stukken van mijn vriendin haar bank e.d. gingen via het bureau van de bewindsvoerder zelfs nadat er een adres wijziging was doorgevoerd.
De bewindsvoerder maakte de post stukken ook open en stuurde nadat ze gelezen waren door naar het adres van haar client in dit geval de moeder van mijn vriendin.
Nu hebben we de bewindsvoerder al heel duidelijk gemaakt dat zij niks met mijn vriendin (de dochter van de client) te maken heeft ten eerste is ze volwassen ten tweede woont ze niet meer thuis en ten derde zit haar moeder in de schuldsanering niet mijn vriendin zelf.
Nu hebben het probleem met de poststukken inmiddels opgelost door bij alle instanties heel duidelijk te maken dat de post naar ons eigenadres moet.
Echter bemoeit de bewindsvoerder zich nog steeds met bepaalde zaken van mijn vriendin.
We hebben de bewindsvoerder al aangetekend geschreven dat ze de gegevens van de dochter(mijn vriendin) moet verwijderen uit haar systeem, echter tot op heden lijkt dit weinig te hebben geholpen.
Nu is de vraag dan ook: mag dit?
Mag de bewindsvoerder de gegevens van een volwassen, niet thuis wonende dochter van haar client wijzigen.
Dit lijkt mij niet, persoonlijk lijkt mij dit in strijd met de wet die bescherming bied over de persoonsgegevens.
Wat kunnen we hier aan doen, nog maals aangetekend schrijven? of moeten we verdere stappen ondernemen.
Dit soort dingen kost ons wel geld elke maand nu heeft mijn vriendin deze maand haar half wees geld niet gekregen, nu krijgen we dit wel via haar moeder maar het is wel weer een hoop gedoe.
Kunnen we de bewindsvoerder eventueel aansprakelijk stellen voor deze dingen?
Wie kan ons andwoord geven we weten namelijk niet meer wat we er mee aanmoeten we hebben dit nu al meerdere malen duidelijk aangegeven maar er veranderd niks.
Met vriendelijke groet,
Paul en Tamira |
|