|
Auteur |
Bericht |
lubo100
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 02 jun 2008 15:04 Onderwerp: Bewijslast van documentconversie tooling |
|
|
Beste (aankomend) juristen en/of andere geinteresseerden,
Ik heb een vraag waarvan ik denk dat ik jullie juridische hulp wel mee kan gebruiken.
Stel ik heb een document uit 1985 dat legaal als origineel wordt beschouwd. Nu wil ik als overheid mijn archief omzetten naar ODF (OpenDocument, http://nl.wikipedia.org/wiki/OpenDocument) (dat is modern enzo) en er onstaat een nieuw digitaal document gedateerd 2 juni 2008.
vraag: Wat is de legale status van het nieuwe document?
1) is het nieuwe exemplaar een convenience versie en moet ik ten alle tijde het origineel nog kunnen overleggen? Dit is de fax richtlijn.
2) Is het voldoende als de conversie tool gecertificeerd is door Coopers en Lybrand, deloite en Touche of een ander illuster tweetal?
3) iets anders?
Alvast heel hartelijk dank voor reacties.
Vriendelijke groeten,
Luc |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 02 jun 2008 16:24 Onderwerp: |
|
|
Je moet allereerst beseffen dat "legale status" geen inherente eigenschap is van een document. "Legale status" heeft alleen betekenis binnen een bepaalde context. Die context is de regelgeving waar binnen jouw organisatie aan moet worden voldaan. Voordat je weet welke eisen er worden gesteld aan een "legaal" document valt er niets zinnigs te zeggen.
Je eerste taak is daarom het achterhalen van die regelgeving. De regels die bepalen waar een document aan moet voldoen om een "legale status" te hebben.
Zie hier voor een soortgelijke draad. Helaas verdronk de vragensteller in die draad in de materie, maar misschien wordt het voor jou wel duidelijk wat ik bedoel. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
lubo100
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 09 jun 2008 10:52 Onderwerp: |
|
|
Dankje bona fides. Ik ga er eens in duiken. |
|