|
Auteur |
Bericht |
tijn89
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: vr 21 mei 2010 13:40 Onderwerp: Betaling vorderen |
|
|
Is er een manier om betaling te vorderen zonder een gerechtelijke procedure (executie/ beslag leggen)? En op welke manier kan dit voorafgaand aan een samenwerking tussen twee personen worden vastgelegd? |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: vr 21 mei 2010 13:55 Onderwerp: |
|
|
Betaling vorderen kan altijd buitengerechtelijk (middels een brief bijvoorbeeld); ik denk dat je eerder doelt op het innen van de vordering, het feitelijk betaling verkrijgen. De makkelijkste manier om dit voorafgaand aan een samenwerking vast te leggen lijkt me een betalingsmachtiging van de schuldenaar aan de schuldeiser. Wil je het risico van stornering ontwijken, dan biedt een bankgarantie meer zekerheid. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 21 mei 2010 14:35 Onderwerp: |
|
|
Beslag kan gelegd worden met een vonnis, een beschikking of een authentieke akte.
Voor een vonnis is een gerechtelijke procedure nodig. Een beschikking kan alleen worden afgegeven door een bestuursorgaan (gemeente, Rijk etc.). Dus resteert de authentieke akte. Dan moet je denken aan een notarieel vastgelegde schuldverklaring. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
|