|
|
| Auteur |
Bericht |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 06 jul 2010 8:04 Onderwerp: Betaling bonus in natura/goederen |
|
|
| Ik heb (mede) een grote opdracht binnengehaald voor mijn werkgever. Nu zitten wij beiden aan een bonus te denken. Is het toegestaan om die overeen te komen bonus in natura te betalen? Met natura bedoel ik in goederen. Dat zou kunnen zijn computerhardware op mijn naam aanschaffen op kosten van de zaak, of op kosten van de zaak inkopen en ik krijg het eeuwigdurende gebruiksrecht. |
|
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: di 06 jul 2010 9:29 Onderwerp: |
|
|
Dat is geen probleem, maar denk er wel aan dat ook beloning in natura gewoon belast is. Daarbij is het wel van belang hoe de waarde wordt vastgesteld. Als het producten zijn die je werkgever maakt en/of verkoopt, dan is dat doorgaans voordeliger dan wanneer het producten zijn die je werkgever speciaal voor jou ergens anders aanschaft.
Ook voor de btw zal je werkgever er rekening mee moeten houden dat hij de spullen niet voor met btw belaste prestaties gebruikt, en dus geen aftrekrecht hebben. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
|
 |
|
|