Hschoonhoven
Leeftijd: 44 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 2
|
Geplaatst: ma 15 apr 2013 12:24 Onderwerp: Betalen of niet? |
|
|
Hallo allemaal, ik heb de volgende vraag:
Ik heb als ondernemer (zelfstandige) een opdracht gegeven aan een anders bedrijf. Getekende ontwerpen van een website om laten zetten naar werkbare HTML-pagina's, een dienst dus.
Binnen 3 werkdagen zo e.e.a. opgeleverd worden. Op 21-1-2013 de eerste opdracht, op 24-1-2013 de 2e opdracht.
Sta ik in mijn recht om niet te betalen? Zo ja, hoe krijg ik netjes duidelijk dat ik het niet ga betalen?
Chronologische volgorde
21-1-2013 prijsopgave ontvangen, met toezegging dat 24-1-2013 uiterlijk zou worden opgeleverd.
24-1-2013 opdracht gegeven voor omzetten van 2e ontwerp zou 29-1-2013 opgeleverd worden, reactie: geen probleem!
25-1 nog niets gehad van 1e opdracht, bericht ontvangen: verwacht ik morgenmiddag (26-1) te kunnen leveren, echter maandag 28-1-2013 nog niets ontvangen. Reactie op 28-1-2013: kostte meer tijd dan verwacht, ik lever de bestanden vanmiddag, wederom niets gehad.
29-1 bericht ontvangen: mailserver werkt niet, kan geen mail versturen, aangegeven bestanden maar via Wetransfer te sturen, reactie: ok, de bestanden komen er aan.
29-1 later op de avond blijkt een medewerker nog bezig met wat onderdelen 'omzetten', vandaar dat ik nog geen bestanden had ontvangen.
29-1 tussendoor contact gehad met hostingpartij van het bedrijf en er blijken geen problemen met de mailserver te zijn, hij kon dus eigenlijk altijd al mail versturen en ontvangen.
29-1 beide opdrachten geannuleerd na nooit iets te hebben ontvangen / gezien bewijs of er ook maar iets aan is gedaan, bevestiging ontvangen via e-mail dan ze geannuleerd zijn en er annuleringskosten in rekening worden gebracht. Bij het plaatsen van de opdracht heb ik geen AV ontvangen, ook in de AV voorwaarden die op de website wordt niet / nergens gesproken van annuleringskosten
Nu ontvang ik een aanmaning van de annuleringskosten, deze zijn 50% van de originele opdracht. Als ik zo eens zoek met Google, buitensporig hoog.
Wat mij het meest dwars zit is dat ik de indruk heb dat er nooit werk is verzet: ze nemen een opdracht aan, doen niets, sturen mailtjes om te sussen, uiteindelijk niets opleveren en als de klant annuleert 50% incasseren. Lijkt mij makkelijk geld verdienen. Achteraf hoor / lees ik dat er meer soortgelijke klachten over dit bedrijf.
Hoe krijg ik, netjes, duidelijk dat ik niet wil / ga betalen voor iets wat ik nooit ontvangen heb? Daarbij in ogenschouw genomen:
• Niets in de algemene voorwaarden over annuleringskosten
• Geen algemene voorwaarden gekregen/gezien/ontvangen
• Geen bewijs of de opdracht überhaupt is uitgevoerd / nooit iets opgeleverd of gezien
• 50% annuleringskosten gewoonweg te hoog is
Alvast bedankt voor jullie hulp! |
|