Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
ww, vakantie e...
Merkrecht en r...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 16 jun 2024 2:47
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Betalen of niet?
Moderators: StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hschoonhoven



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2013 12:24    Onderwerp: Betalen of niet? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal, ik heb de volgende vraag:

Ik heb als ondernemer (zelfstandige) een opdracht gegeven aan een anders bedrijf. Getekende ontwerpen van een website om laten zetten naar werkbare HTML-pagina's, een dienst dus.
Binnen 3 werkdagen zo e.e.a. opgeleverd worden. Op 21-1-2013 de eerste opdracht, op 24-1-2013 de 2e opdracht.

Sta ik in mijn recht om niet te betalen? Zo ja, hoe krijg ik netjes duidelijk dat ik het niet ga betalen?

Chronologische volgorde
21-1-2013 prijsopgave ontvangen, met toezegging dat 24-1-2013 uiterlijk zou worden opgeleverd.
24-1-2013 opdracht gegeven voor omzetten van 2e ontwerp zou 29-1-2013 opgeleverd worden, reactie: geen probleem!
25-1 nog niets gehad van 1e opdracht, bericht ontvangen: verwacht ik morgenmiddag (26-1) te kunnen leveren, echter maandag 28-1-2013 nog niets ontvangen. Reactie op 28-1-2013: kostte meer tijd dan verwacht, ik lever de bestanden vanmiddag, wederom niets gehad.
29-1 bericht ontvangen: mailserver werkt niet, kan geen mail versturen, aangegeven bestanden maar via Wetransfer te sturen, reactie: ok, de bestanden komen er aan.
29-1 later op de avond blijkt een medewerker nog bezig met wat onderdelen 'omzetten', vandaar dat ik nog geen bestanden had ontvangen.
29-1 tussendoor contact gehad met hostingpartij van het bedrijf en er blijken geen problemen met de mailserver te zijn, hij kon dus eigenlijk altijd al mail versturen en ontvangen.
29-1 beide opdrachten geannuleerd na nooit iets te hebben ontvangen / gezien bewijs of er ook maar iets aan is gedaan, bevestiging ontvangen via e-mail dan ze geannuleerd zijn en er annuleringskosten in rekening worden gebracht. Bij het plaatsen van de opdracht heb ik geen AV ontvangen, ook in de AV voorwaarden die op de website wordt niet / nergens gesproken van annuleringskosten

Nu ontvang ik een aanmaning van de annuleringskosten, deze zijn 50% van de originele opdracht. Als ik zo eens zoek met Google, buitensporig hoog.

Wat mij het meest dwars zit is dat ik de indruk heb dat er nooit werk is verzet: ze nemen een opdracht aan, doen niets, sturen mailtjes om te sussen, uiteindelijk niets opleveren en als de klant annuleert 50% incasseren. Lijkt mij makkelijk geld verdienen. Achteraf hoor / lees ik dat er meer soortgelijke klachten over dit bedrijf.

Hoe krijg ik, netjes, duidelijk dat ik niet wil / ga betalen voor iets wat ik nooit ontvangen heb? Daarbij in ogenschouw genomen:
• Niets in de algemene voorwaarden over annuleringskosten
• Geen algemene voorwaarden gekregen/gezien/ontvangen
• Geen bewijs of de opdracht überhaupt is uitgevoerd / nooit iets opgeleverd of gezien
• 50% annuleringskosten gewoonweg te hoog is

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
svdongen



Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 359


BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2013 22:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een paar constateringen voor je:

1. Deze annuleringskosten zijn inderdaad redelijk bezwarend.
2. Als er geen annuleringskosten zijn overeengekomen, kunnen deze ook nooit worden gevorderd.
3. Je kunt de overeenkomst ontbinden op grond van art. 6:256 BW
4. Zorg er wel voor dat je redelijkerwijs kan bewijzen dat je de schuldenaar (het bedrijf) in gebreke hebt gesteld.

Dus:
a. Zorg ervoor dat ze in gebreke zijn gesteld.
b. Ontbind (expliciet 'ontbinden') op de bovengenoemde grond, met een klein uitlegje.
c. Zorg ervoor dat je het ontvangen van de berichten kunt aantonen.
d. Rust Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
marja.verstralen



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1100


BerichtGeplaatst: za 20 apr 2013 18:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kleine correctie: ontbinding staat in art. 6:265 Burgerlijk Wetboek.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hschoonhoven



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2013 17:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de tips, ze waren erg nuttig ik heb inmiddels nl. een creditfactuur ontvangen, bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds