|
Auteur |
Bericht |
babs2
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 30 apr 2011 10:55 Onderwerp: Bestelling Bol.Com lagere prijs vermeld op website |
|
|
Goedemorgen,
Zojuist heb ik bij Bol.com een Nokia C3 telefoon voor mijn vrouw besteld. Los kost deze telefoon 99,-- maar er stond een aanbieding bij te weten een voordeelbundel van de telefoon plus een hoesje voor 85,59. .
Bol heeft hoogstwaarschijnlijk een fout gemaakt door de te lage prijs op de website te vermelden.
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/nokia-c3-00-roze/9005000010901809/index.html
Voor alle duidelijkheid heb ik een printscreen gemaakt van de webpagina waarin duidelijk staat dat de normale prijs 106,99 is en de bundelprijs 85,59 voordeel 20%. De printscreen d.d. 30 april 2011 heb ik als bijlage meegestuurd naar de klantenservice van Bol.com
Bestaat er een kans dat ik de telefoon voor het lage bedrag kan krijgen of staat Bol.com in hun recht als ze later gaan rectificeren.
Graag uw expertise.
Met vriendelijke groet,
Theo |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: za 30 apr 2011 16:04 Onderwerp: |
|
|
Er staat nu 105,39. Er staat ook bij dat je bij de voordeelbundel 20% korting krijgt op de beschermhoes. Het beschermhoesje kost blijkbaar 7,99, zodat het voordeel inderdaad 1,60 bedraagt.
De prijs die jij zag was dus fout en gaf niet de wil van Bol.com weer. Je lijkt te zeggen dat je dit op het moment van bestellen al in de gaten had, zodat jij je niet kunt beroepen op het gerechtvaardigde vertrouwen dat de prijs die je zag juist was. (Maar ook al zou je dat niet in de gaten hebben gehad, zou er niet snel sprake kunnen zijn van gerechtvaardigd vertrouwen dat de telefoon met hoesje een stuk goedkoper zou zijn dan de telefoon zonder hoesje.)
Misschien zal bol.com niet moeilijk doen, maar anders sta je juridisch volgens mij niet sterk. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 03 mei 2011 10:44 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Misschien zal bol.com niet moeilijk doen, maar anders sta je juridisch volgens mij niet sterk. |
Deze constatering is volkomen juist, maar er is wel een nuancering op te maken.
Wij weten aan de hand van het bericht dat TS een verkeerde prijs vermoedt. Dat vermoeden verplicht hem om achter de daadwerkelijke wil van bol.com te komen.
Echter kan de TS in een discussie met bol.com zich eenvoudig op het standpunt stellen dat hij geen verkeerde prijs vermoedde. Dan is 85,59 i.p.v. 105,39 geen onredelijk laag bedrag voor een telefoon in een actie. Het wordt voor bol.com dan lastig om gelijk te halen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 03 mei 2011 11:29 Onderwerp: |
|
|
DENNIS79 schreef: | Echter kan de TS in een discussie met bol.com zich eenvoudig op het standpunt stellen dat hij geen verkeerde prijs vermoedde. Dan is 85,59 i.p.v. 105,39 geen onredelijk laag bedrag voor een telefoon in een actie. Het wordt voor bol.com dan lastig om gelijk te halen. |
Maar ten eerste is dat oneerlijk: hij vermoedde wel degelijk dat het bedrag onjuist was. Je "recht" halen door hier vervolgens over te liegen is geen recht halen.
Ten tweede volgt uit het feit dat dezelfde telefoon zonder hoesje 99,- kost, dat een telefoon met hoesje aangeboden voor een lager bedrag dan 99,- te denken moet geven (en dat deed het dan ook). Dat TS niet vertrouwde op de juistheid van 85,59 was volkomen terecht. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 03 mei 2011 11:32 Onderwerp: |
|
|
Dus voor de volledigheid: ook al zou TS valselijk beweren dat hij op de juistheid van het aangegeven bedrag vertrouwde, dan kan Bol.com eenvoudig aantonen dat dit vertrouwen niet gerechtvaardigd was (gelet op de prijs zonder hoesje). Een beroep op art. 3:35 BW gaat dus niet op. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 03 mei 2011 12:30 Onderwerp: |
|
|
Op de hoofdpagina stond het bedrag van 99 vermeld, maar als je doorklikte naar bestellen kwam al de "normale" prijs van 106 naar boven. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 03 mei 2011 13:10 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | Op de hoofdpagina stond het bedrag van 99 vermeld, maar als je doorklikte naar bestellen kwam al de "normale" prijs van 106 naar boven. |
Als ik het goed begrijp was 99,- de (normale) prijs voor de telefoon, 106,99 de normale prijs voor telefoon plus hoesje, en hield de voordeelbundel een voordeel van 20% op de prijs van het hoesje in. De bundelprijs had daarom 105,39 moeten zijn (en toen ik op 30 april keek was dat ook zo).
Toen TS keek stond er blijkbaar geen 105,39 maar 85,59. Ik weet niet of hij de telefoon plus hoesje ook daadwerkelijk heeft kunnen bestellen voor dat bedrag, of dat die prijs al na doorklikken 105,39 bleek te zijn.
Intussen is de bol.com-prijs voor telefoon zonder hoesje gestegen naar 114,95... tja. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 03 mei 2011 14:00 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Intussen is de bol.com-prijs voor telefoon zonder hoesje gestegen naar 114,95... tja. |
Daarmee compenseren ze de korting die ze TS hebben gegeven... |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 03 mei 2011 15:02 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | hilde12 schreef: | Op de hoofdpagina stond het bedrag van 99 vermeld, maar als je doorklikte naar bestellen kwam al de "normale" prijs van 106 naar boven. |
Als ik het goed begrijp was 99,- de (normale) prijs voor de telefoon, 106,99 de normale prijs voor telefoon plus hoesje, en hield de voordeelbundel een voordeel van 20% op de prijs van het hoesje in. De bundelprijs had daarom 105,39 moeten zijn (en toen ik op 30 april keek was dat ook zo).
Toen TS keek stond er blijkbaar geen 105,39 maar 85,59. Ik weet niet of hij de telefoon plus hoesje ook daadwerkelijk heeft kunnen bestellen voor dat bedrag, of dat die prijs al na doorklikken 105,39 bleek te zijn.
Intussen is de bol.com-prijs voor telefoon zonder hoesje gestegen naar 114,95... tja. |
Oeps, bedoelde met 99 de prijs van 85.59.
Als je dan doorklikte naar bestellen dan kwam de prijs van 106 euro naar voren. |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 03 mei 2011 16:56 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | hilde12 schreef: | Op de hoofdpagina stond het bedrag van 99 vermeld, maar als je doorklikte naar bestellen kwam al de "normale" prijs van 106 naar boven. |
Intussen is de bol.com-prijs voor telefoon zonder hoesje gestegen naar 114,95... tja. |
Ik heb dat ook zien staan toen TS de post hier plaatste. Die 85,59 voor telefoon met hoesje. Dat stond op zowel de hoofdpagina als de sub-pagina. Later is dat veranderd in 105,39
Ik heb er alleen geen screenshot van gemaakt.  |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: di 03 mei 2011 18:00 Onderwerp: |
|
|
Ben toch benieuwd of de prijs van 85 ook in het winkelmandje stond, toen TS daar keek.
TS heeft het in de vraagstelling zo te zien alleen over de "hoofdpagina" en niet over het winkelmandje, waar de definitieve prijs in staat.
Quote: | Voor alle duidelijkheid heb ik een printscreen gemaakt van de webpagina waarin duidelijk staat dat de normale prijs 106,99 is en de bundelprijs 85,59 voordeel 20%. De printscreen d.d. 30 april 2011 heb ik als bijlage meegestuurd naar de klantenservice van Bol.com |
Toen ik in het winkelmandje keek, nadat ik op op bestellen had gedrukt, stonden er twee artikelen in het winkelmandje: de losse telefoon van 99 en het hoesje van 7 euro (even afgerond) (terwijl dus op de pagina daarvoor 85 euro stond).
Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de reaktie van Bol. |
|
|
|
 |
Love_Scenario
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: do 05 mei 2011 3:11 Onderwerp: |
|
|
Love_Scenario schreef: | Misschien dat hier enig verwarring is tussen de Samsung Chat 335 (S3350) - Roze die op de huidige hoofdpagina voor 99,95 wordt weergeven en de Nokia C3-00 - Roze van 114,95? |
Nee, want de link van TS heeft steeds naar de C3-00 verwezen. Eerst stond daar 99,00 (zonder hoesje), nu staat er 114,95. (De prijs met hoesje is nog wat vaker gewijzigd.)
Natuurlijk staat het Bol.com vrij om de prijzen te wijzigen (al ben ik wel benieuwd wat eerst als adviesprijs werd opgegeven). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 05 mei 2011 11:04 Onderwerp: |
|
|
Ik zie Bol.com per dag de prijzen aanpassen. Het lijkt wel goud.
 |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: do 05 mei 2011 11:21 Onderwerp: |
|
|
Kijk, die onderste prijs stond dus eerst op 85 euro. Maar zodra je op "bestellen" drukte stonden er gewoon 2 artikelen in je winkelmandje van 99 en 7 (geloof ik) euro. |
|
|
|
 |
|