|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 09 jan 2009 21:46 Onderwerp: |
|
|
Quote: | In het geval dat de garage de schokbrekers nog niet eens had besteld, hoe kan het dan redelijk zijn verloren tijd van een monteur te vergoeden? | Als een schadevergoeding (6:74 jo 6:95 en positief contractsbelang), zou ik denken. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: zo 11 jan 2009 16:22 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Quote: | In het geval dat de garage de schokbrekers nog niet eens had besteld, hoe kan het dan redelijk zijn verloren tijd van een monteur te vergoeden? | Als een schadevergoeding (6:74 jo 6:95 en positief contractsbelang), zou ik denken. |
Wat ik bedoelde te zeggen was: als de garage de schokbrekers nog niet eens had besteld, is er ook geen schade met betrekking tot tijd van een monteur. Er is dan nog geen verloren tijd geweest. Geen schade -> geen schadevergoeding. Dus in zo'n geval, wanneer de garage ruim vantevoren weet dat de afspraak niet doorgaat, hoe kun je dan een schadevergoeding zien als redelijk?
In het geval dat de afspraak pas wordt geannuleerd op het moment dat de klant er al had moeten zijn, kan ik me voorstellen dat de monteur heeft staan wachten en daardoor tijd is verloren. Dan zou het redelijk kunnen zijn om deze schade te vergoeden. Al denk ik dat het in de praktijk niet zo is dat de monteur de hele middag heeft zitten wachten en geen andere werkzaamheden heeft kunnen doen. Zelfs dan is te betwisten of er wel schade is geleden. |
|
|
|
 |
|