|
Auteur |
Bericht |
PietP
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 13 apr 2013 16:14 Onderwerp: Bestelde bril 'tijdelijk niet leverbaar'. Kan ik annuleren? |
|
|
Ik heb meer dan een maand geleden een nieuwe bril besteld, die tijdelijk niet leverbaar zou zijn. Nu zijn we dus inmiddels meer dan een maand verder en lijkt het er nog steeds niet op dat deze binnenkort alsnog wel wordt geleverd. Ik weet niet meer of ik bij de aankoop een orderbon heb getekend of niet, maar ik ben onderhand wel klaar met het wachten. Kan ik de opdracht alsnog annuleren en wellicht ergens anders een bril kopen?
Groeten P. |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: za 13 apr 2013 18:26 Onderwerp: |
|
|
U zou mogelijk de overeenkomst kunnen ontbinden, maar daar zijn wel een aantal vereisten voor. Is door de verkoper een levertijd aangegeven? _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
PietP
|
Geplaatst: zo 14 apr 2013 10:37 Onderwerp: |
|
|
Er is geen levertijd aangegeven. De specifieke bril die ik had besteld wordt al langer dan een maand niet meer geleverd, namelijk al niet meer sinds januari. Volgens de verkoper tijdens de overeenkomst komt dat, omdat de bril bij de fabrikant tijdelijk niet meer in productie is. Volgens een andere medewerker van de zaak die ik vorige week telefonisch sprak, ligt het aan het hoofdkantoor van de brillenzaak zelf. Dat het hoofdkantoor weer opnieuw in onderhandeling moet gaan met de fabrikant om weer grote partijen nieuwe brillen te bestellen. |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 apr 2013 12:29 Onderwerp: |
|
|
Heb je al betaald voor de bril? |
|
|
|
 |
Mkloostra
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
|
|
|
 |
jpst
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 apr 2013 20:50 Onderwerp: |
|
|
Ik lees nergens dat het om een koop op afstand gaat. |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 apr 2013 21:28 Onderwerp: |
|
|
Nee, maar als er niet redelijk aan verwachtingen wordt voldaan of het contract eigenlijk onbepaalbaarheden bevat, kan het wel worden ontbonden over vernietigd. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 19 apr 2013 2:21 Onderwerp: |
|
|
Er is waarschijnlijk geen levertijd overeengekomen, en de verkoper kan op het moment niet leveren: de verkoper schiet tekort in de nakoming van de overeenkomst, en nakoming is in ieder geval tijdelijk onmogelijk. De koper kan de overeenkomst dus ontbinden.
Zie art. 6:265 BW. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
PietP
|
Geplaatst: za 20 apr 2013 9:33 Onderwerp: |
|
|
Mooi dames en heren, bedankt voor de antwoorden. Als die lui zo langzamerhand niet opschieten, dan trek ik de aankoop wel terug. Bedankt voor de medewerking! |
|
|
|
 |
|