|
Auteur |
Bericht |
basbas2008
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 10 mei 2010 9:51 Onderwerp: Beslaglegging rekening. |
|
|
Hallo,
Ik weet niet of ik hier in goeie topic zit,
Maar ik heb het volgende probleem.
Een deurwaarde heeft beslag gelecht op mijn rekening.
Nou weet ik dat dit mag, aan gezien ik wat schulden heb en geen finaciele middelen heb om mijn schulden af te betalen hebben ze dus dit gedaan.
Alleen zit ik nu al 4 dagen zonder eten (vandaag word 5e dag, beging me al behoorlijk zwak te worden) ik ken niemand die even wat willen of kunnen lenen, met andere woorden mijn gezondheid en leven is overgelevert aan hun.
De nodige hulp is al wel ingeschakeld maar kunnen nog niet veel doen om dat de papier molen nog in werking is.
Ik heb zelf wat geestelijke beperkingen dus heb de hulp wel nodig.
Iemand een idee wat ik het beste kan doen nu? ik weet het zelf niet meer. |
|
|
|
 |
Fortuna
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 8
|
Geplaatst: ma 10 mei 2010 13:41 Onderwerp: |
|
|
je kan je beroepen op de beslagvrije voet. Dit is het bedrag waar deurwaarders niet aan mogen komen, dit is het bedrag waarmee je het dagelijks bestaan kan betalen.
Op www.deurwaarder.net kun je een berekening doen van de beslagvrije voet die op jou van toepassing is.
Een telefoontje naar de deurwaarder zou voldoende moeten zijn, ze hebben de verplichting om hiermee rekening te houden.
Anders kun je misschien een advocaat in de arm nemen, op basis van gefinancierde rechtshulp. Een advocaat kan je aangewezen krijgen door het juridisch loket (www.juridischloket.nl of 0900 - 8020).
Succes! _________________ Audemus iura nostra defendere |
|
|
|
 |
basbas2008
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 10 mei 2010 19:47 Onderwerp: |
|
|
Fortuna schreef: | je kan je beroepen op de beslagvrije voet. Dit is het bedrag waar deurwaarders niet aan mogen komen, dit is het bedrag waarmee je het dagelijks bestaan kan betalen.
Op www.deurwaarder.net kun je een berekening doen van de beslagvrije voet die op jou van toepassing is.
Een telefoontje naar de deurwaarder zou voldoende moeten zijn, ze hebben de verplichting om hiermee rekening te houden.
Anders kun je misschien een advocaat in de arm nemen, op basis van gefinancierde rechtshulp. Een advocaat kan je aangewezen krijgen door het juridisch loket (www.juridischloket.nl of 0900 - 8020).
Succes! |
Bedankt voor uw reactie,
Ik hebt gebeld met de deurwaarde, ze zouden wel wat terug storten.
Zal ook even contact op nemen met juridischloket.
Groeten,
Sebastiaan |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 10 mei 2010 20:14 Onderwerp: |
|
|
Fortuna schreef: | je kan je beroepen op de beslagvrije voet. Dit is het bedrag waar deurwaarders niet aan mogen komen, dit is het bedrag waarmee je het dagelijks bestaan kan betalen.
|
Dat geldt alleen bij beslag op loon/uitkering/andere periodieke dingen, niet voor een normaal beslag. |
|
|
|
 |
|