|
Auteur |
Bericht |
Sewkaransingh2
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 15 sep 2006 23:18 Onderwerp: Beslaglegging op zaken |
|
|
Even het volgende.
A wil in hoger beroep gaan, omdat de zaken die zijn overgenomen niet functioneren (overname inventaris ed) A heeft een deel van de overnamesom betaald. De rechter vond dat A, B niet de gelegenheid heeft gegeven om de overeenkomst alsnog na te komen.
Het vonnis is uitvoerbaar bij voorraad. Kan er beslag worden gelegd op de desbetreffende roerende en onroerende zaken die overgenomen zijn?
Volgens mij is er sprake gewoon van een koopovereenkomst.
Alvast bedankt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: za 16 sep 2006 0:10 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het idee dat je een heleboel relevante gegevens onvermeld laat. Ik heb in ieder geval moeite te begrijpen wat er precies aan de hand is tussen A en B. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Sewkaransingh2
|
Geplaatst: za 16 sep 2006 19:48 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Ik heb het idee dat je een heleboel relevante gegevens onvermeld laat. Ik heb in ieder geval moeite te begrijpen wat er precies aan de hand is tussen A en B. |
A huurt een bedrijfsruimte en heeft een geschil met de vorige huurder over diverse goederen die A heeft overgenomen.
A heeft een inventaris gekocht (roerende zaken en onroerende zaken)
A heeft meer dan de helft van de overnamesom betaald. Omdat een aantal zaken niet functioneren heeft A het resterende bedrag niet betaald. Ik zou alleen willen weten gezien het feit dat de zaak al voor de rechter is geweest en een vonnis is uitgesproken uitvoerbaar bij voorraad of er ook beslag op de desbetreffende zaken gelegd kan worden die zijn overgenomen door A.
Kan er beslag worden gelegd op bijvoorbeeld een c.v-ketel? Gaat een deurwaarder dat soort zaken loskoppelen en meenemen nu A eigenaar is van deze zaken. |
|
|
|
 |
Sewkaransingh2
|
Geplaatst: zo 17 sep 2006 18:41 Onderwerp: |
|
|
Ik weet het al. A is in principe geen eigenaar van de cv- ketel, omdat de cv- ketel nagelvast is geworden aan het gebouw van de verhuurder. De verhuurder is dus eigenaar van de cv- ketel en derhalve kan de deurwaarder er geen beslag opleggen.
A heeft dus goederen overgenomen ( toilet,boiler,keukenblok ed) die voornamelijk beschouwd worden als onroerende zaken, omdat die verbonden zijn met het gebouw waar de verhuurder eigenaar van is.
A wil in hoger beroep, omdat enkele van de zaken dus niet functionerenen en van menig is dat met de betaling van 10.000 EUR ruimschoots voldaan is aan dat deel van de overeenkomst, waarin de defecten aan de zaken die op grond van de overeenkomst geleverd zijn. A wilde zich beroepen op verrekenen, maar had B eerst een nog laatste redelijke termijn voor nakoming moeten geven volgens de rechter.
B gaat over op beslaglegging. Deurwaarder is al geweest en A moet binnen 2 dagen betalen anders zal B overgaan tot beslaglegging.
Zijn er nog tips voor A? |
|
|
|
 |
|