|
Auteur |
Bericht |
Toolpxe
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 okt 2010 10:33 Onderwerp: Beslaglegging huisgenoot |
|
|
Ik heb een vraag m.b.t. de beslaglegging door een belastingdeurwaarder die het heeft voorzien op goederen van een huisgenoot van mij. Hij heeft de Gemeentelijke Belastingen niet betaald van een gemeente waar hij eerder heeft gewoond. Nu woont hij bij mij op dit nieuwe adres, waar we met nog 3 anderen wonen. Iedereen heeft een afgesloten ruimte met een slot op de deur. Aangezien de persoon waar de belastingdeurwaarder voor gaat komen niet meer in zijn kamer zit en alles heeft meegenomen, maar officieel nog wel huurder is én nog ingeschreven staat op het adres vraag ik me af of ik en mijn huisgenoten ons zorgen moeten maken voor onze eigendommen. Aangezien het hier dus gaat over meerdere personen die op hetzelfde adres wonen is er dan sprake dat wij als huisgenoten last kunnen krijgen met het fiscale bodemrecht? Of is dat hier niet van toepassing omdat het allemaal afgesloten ruimtes betreft waarvan iedereen kan aantonen welk gedeelte hij/zij huurt?
Alvast erg bedankt voor de respons. Als er nog vragen zijn m.b.t. de situatie dan zal ik deze z.s.m. beantwoorden. |
|
|
|
 |
Toolpxe
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 okt 2010 10:44 Onderwerp: |
|
|
Ik denk zelf dat we dat probleem niet hebben, maar ik weet dat niet zeker. (Ben een complete leek op het gebied van het recht). Beslaglegging gaat volgens mij alleen op voor goederen die worden aangetroffen op 'de bodem van de debiteur'. Als ik dus kan aantonen dat het hier niet de bodem van de debiteur betreft dan kan er dus toch ook geen beslag gelegd worden? Of zit dat fiscaal rechtelijk weer anders in elkaar... |
|
|
|
 |
|