|
Auteur |
Bericht |
vloerverwarming
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 jul 2012 10:20 Onderwerp: Beslag name auto v.w. belasting achterstand. |
|
|
Hallo,
Wat zijn mijn rechten, wat te doen?
Mijn auto is door de belasting in beslag genomen. Er stond nog ongeveer €2000,00 open. Diverse belasting aanslagen.
Na telefonisch gesprek vertelde ze mij dat het met alle kosten erbij €2600,00 is.
En elke dag dat hij er staat € 5,00 bij komt.
Ik deed een voorstel om het in 3 maandelijkse termijnen te betalen. Want in eens, dat gaat niet. Antwoord NEE. wegenbelasting is geen regeling voor te treffen.
Verkoop van de auto vind plaats over ongeveer 1 maand. Nu vraag ik mij af om toch nog deze auto terug te krijgen. Als ik een paar x een kleine betalingen doe van enkele honderden euro`s. En een brief dat ik aan bet afbetalen bent. Mogen ze dan alsnog de auto verkopen. Natuurlijk kan ik ook proberen de auto via een ander terug te kopen. Maar dat blijf gokken. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: do 05 jul 2012 16:03 Onderwerp: |
|
|
Als er "een ander" is die voor jou wil proberen de auto te kopen, is het dan niet sneller, makkerlijker, goedkoper en zekerder om van die ander het benodigde geld voor afbetaling van de belastingschuld te lenen?
Tip voor de volgende keer: met de belastingdienst kun je vaak prima afspraken maken over uitstel van betaling, mits de betalingstermijn nog niet is verlopen. Als je wacht tot er daadwerkelijk beslag is gelegd, zijn ze inderdaad wat minder toeschietelijk (overigens neemt de belastingdienst bij betalingsregelingen wel de betalingsmoraal uit het verleden mee, dus ook voor de eerstvolgende aanslagen zal het wellicht wat lastig zijn om uitstel te krijgen). _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|