J.W.Student
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: ma 26 mei 2008 12:20 Onderwerp: Beroepszaak vs IB-Groep |
|
|
Beste forumleden,
In verband met mijn komende beroepszaak tegen de IB-Groep over terugvordering van mijn uitwonende toeslag, zou ik jullie graag om advies willen vragen.
Sinds 15 april 2007 woon ik in Utrecht, waar ik vanaf deze datum huur betaal. Een kopie van mijn huurcontract heb ik aan de IB-Groep toegestuurd.
Door een neusoperatie in maart 2007 en een daarbij opgelopen infectie ben ik langere tijd ziek geweest, temeer daar de chronische ziekte, gerelateerd aan de ziekte van Lyme (waar ik gedurende enkele jaren aan lijd) eveneens begon op te spelen. Door deze omstandigheden was ik niet in staat mij tijdig persoonlijk bij de gemeente Utrecht te laten inschrijven. Dit is echter wel schriftelijk gebeurd.
Ik ging ervan uit dat alles in orde was totdat, ik bericht van de IB-Groep kreeg dat er geen inschrijving zou zijn ontvangen. Bij telefonisch contact met de gemeente Utrecht, gaf men aan de inschrijfgegevens niet te kunnen vinden en dat er vaker papieren zoek raken.
Ik kon mij voorts pas persoonlijk inschrijven toen ik voldoende hersteld was. Volgens mij is er in mijn geval sprake van ‘niet verwijtbare bijzondere omstandigheden’ (artikel 1.5 lid 2 Wet studiefinanciering 2000) en is de terugvordering derhalve onterecht. Hoe zien jullie dit?
En verder vroeg ik mij af in hoeverre artikel 3:4 lid 2 Awb in deze zaak relevant is. Kan ik in dit geval stellen dat de nadelige gevolgen (terugvordering van circa 800 euro) onevenredig zijn in verhouding tot de met het besluit te dienen doelen?
Alvast bedankt voor de moeite!  |
|