Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 17 jun 2025 2:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Beroep op beschikking(en) CJIB
Moderators: Michèle, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AlexZ

AlexZ

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2013 20:13    Onderwerp: Beroep op beschikking(en) CJIB Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste lezers,

Onlangs werd ik geconfronteerd met een aantal beschikkingen vanuit het CJIB, m.b.t. parkeerbeleid.

Mijn vraag gaat in eerste instantie over de Alg. Wet Bestuursrecht;

De ontvangstbevestiging vanuit CVOM maakt standaard melding van een wettelijk beslissingstermijn van 16 weken, welke met 10 weken kan worden verlengd. Conform artikel 7:24 lid 4, mag OvJ gebruik maken van die 10 extra weken. Conform artikel 7:24 lid 7, dient deze bij toepasselijkheid van lid 4 de belanghebbenden schriftelijk mededeling hiervan te doen.

Indien OvJ geen mededeling doet over gebruik making van 7:24 lid 4, heb je hiermee een gerede motivatie bij de bestuursrechter om de beschikking te laten vernietigen?

In tweede instantie heb ik de OvJ in mijn beroep gevraagd tot het verstrekken van nadere gegevens, o.a. waaruit is gebleken dat voertuig A, op datum/tijdstip B zich op locatie C bevond en daar sprake is van bijv. een stilstaanverbod.

De reactie was als volgt; "...U stelt dat u de gedraging niet hebt kunnen voorkomen omdat de bebording en/of belijning niet aanwezig was dan wel slecht zichtbaar. Het is de OvJ bekend dat de opsporingsinstantie voor aanvang van elke controle de bebording/belijning op aanwezigheid en waarneembaarheid voor verkeer controleert. U had daarom op de hoogte kunnen zijn..."

Zelf ben ik van mening dat dit bullshit is, daar uit praktijk blijkt dat verbalisanten dit aldus helemaal niet controleren. Ik heb de OvJ dan ook nadrukkelijk gevraagd om - buiten het ambtsedige PV - stukken te overleggen waaruit dit blijkt, zoals een foto van situatie ter plaatse ten tijde dat mijn voertuig daar geparkeerd stond anderzijds een onderzoek in te laten stellen naar de situatie ter plaatse. OvJ is hier in het geheel niet op in gegaan, waardoor ik de indruk heb dat ik een goede kans op een succesvolle uitspraak heb bij de kantonrechter, daar OvJ heeft nagelaten e.e.a. na te laten gaan. Heb jullie hier op of aanmerkingen over?
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2013 20:36    Onderwerp: Re: Beroep op beschikking(en) CJIB Reageer met quote Naar onder Naar boven

AlexZ schreef:
Indien OvJ geen mededeling doet over gebruik making van 7:24 lid 4, heb je hiermee een gerede motivatie bij de bestuursrechter om de beschikking te laten vernietigen?

Nee, in het geheel niet. Bedenk ook even wat dat zou betekenen: vernietigen en terugsturen voor een identieke nieuwe beschikking, alsof iemand daar iets mee zou opschieten? Om verdere discussie op dit punt alvast te snoeren verwijs ik naar LJN AL6843.

Quote:
Zelf ben ik van mening dat dit bullshit is

Pech voor je, p.-v. is genoeg. Het is aan jou om tegenbewijs te leveren.

AlexZ

BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2013 21:00    Onderwerp: Re: Beroep op beschikking(en) CJIB Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Om verdere discussie op dit punt alvast te snoeren verwijs ik naar LJN AL6843.

Bedankt voor de jurisprudentie!
bona fides schreef:
Pech voor je, p.-v. is genoeg. Het is aan jou om tegenbewijs te leveren.

Hierover ben ik het niet met je eens - maar dat hoeft natuurlijk ook niet - ik zal wel het tegenbewijs leveren, maar het lijkt me dat er wel nader onderzoek moet komen naar de situatie ter plaatse, op basis hiervan.
Jay Gatsby

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2013 21:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
maar het lijkt me dat er wel nader onderzoek moet komen naar de situatie ter plaatse, op basis hiervan.

Op basis waarvan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RB_1969

Leeftijd: 55
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2013 12:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wahv is sowieso geen bestuursrecht, maar kanton.

Bij uitblijven beslissing na 16 weken in gebreke stellen, Wet dwangsom is van toepassing en de kantonrechter is bevoegd daarover te beslissen.

Let op! 16 weken is gerekend vanaf de uiterste beroepsdatum en niet vanaf het indienen van het bezwaar (adm. beroep).
svdongen

Leeftijd: 29
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2013 20:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Confused Is wel bestuursrecht (WAHV). Echter, er is een speciale regeling en de kantonrechter is bij beroep uitsluitend bevoegd.
Bekijk de homepage
AlexZ

AlexZ

BerichtGeplaatst: zo 22 sep 2013 12:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jay Gatsby schreef:
Op basis waarvan?

In mijn schrijven aan OvJ heb ik deze verzocht stukken o.i.d. te overleggen waaruit de overtreding blijkt, zoals bijv. een foto of het instellen van een onderzoek ter plaatse daar ik van mening ben dat de belijning en bebording niet in orde is. Juridisch uiteraard een niet heel erg sterk punt, echter hoopte ik dat de OvJ zou nalaten om de situatie ter plaatse te laten onderzoeken en uiteindelijk bij het in beroep gaan bij kantonrechter, niet ontvankelijk zou worden verklaard...
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 22 sep 2013 12:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het OM niet-ontvankelijk? Je denkt blijkbaar dat dit een strafzaak is?

Als jij met losse flarden schiet omdat je geen betere argumenten hebt, hoeft de OvJ daar geen onderzoek naar te doen. Met het p.-v. is de zaak rond, klaar. Nu mag jij met tegenbewijs komen. Met jouw "slimme trucjes", blijkbaar hopend op een "vormfout", ga je er niet komen.

AlexZ

BerichtGeplaatst: zo 22 sep 2013 18:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Met het p.-v. is de zaak rond, klaar. Nu mag jij met tegenbewijs komen. Met jouw "slimme trucjes", blijkbaar hopend op een "vormfout", ga je er niet komen.

Het is mij niet bekend waarom je zo raar reageert, maar volgens mij heb je nog nooit een dergelijk PV aangevochten? Je wijst mij nadrukkelijk en cynisch op allerlei beroepsdeformatie en begrippen, maar dit bewijst nog geenszins dat je insteek correct is. Ik ben geen jurist en leg et in menselijke taal uit, niet in juridische.

Inmiddels heb ik meerdere van dit soort PV's aangevochten en bij merendeel daarvan vroeg de Ovj enkele dagen voor de zitting zelf al aan om niet te vervolgen omdat ze simpelweg geen onderzoek deden naar de situatie ter plaatse en het OM kennelijk ZELF met mij eens was dat hun beschikking geen stand kan houden.

Dus of lees mijn tekst integraal en antwoord dusdanig, maar kom niet met verwijten dat ik met losse fladders schiet. Er staat toch duidelijk dat de belijning en bebording m.i. niet in orde is en je mag op mijn woord aannemen dat ik qua verkeerstekens en regels weet hoe het behoort aangegeven te zijn.
ro-er

Leeftijd: 47
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: ma 23 sep 2013 9:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
je mag op mijn woord aannemen

Oftewel uw woord tegen dat van een beedigd ambtenaar.
In dat geval is, zonder tegenbewijs, het woord van de beedigd ambtenaar meer waard dan uw woord.
Daarom geeft Bonafides aan dat u met tegenbewijs zult moeten komen. U zult uw woord moeten versterken.
Als u dat kunt, heeft u een zaak.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds