Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 03 mei 2024 5:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ben jij ook net begonnen aan de OU?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 6 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cognition

cognition

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 81


BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2006 1:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ha ha, voor mij geldt exact hetzelfde. Maar ik geloof wel dat ik het tentamen vrij aardig heb gedaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2006 6:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hutjevlut schreef:
Recht en samenleving... wat een drama! Het boek was geen doorkomen aan. en dan nog al die rijtjes uit je kop kennen (waarvan er niet 1 op mijn tentamen werd gevraagd!!!)
Zit nu vol spanning te wachten op de uitslag van m'n tentamen Pray

Toen ik 't tentamen deed, had ik maar bij 2 van de 7 vragen een zinnig antwoord geschreven. Toch had ik een voldoende Smile

(ging in ieder geval beter dan m'n laatste tentamen: int. strafrecht in europa; die mag ik in augustus over doen)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2006 7:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat biedt hoop Steven. Want ik vind het maar een ontzettend lastig vak. Ik kijk niet met plezier uit naar het tentamn. Iets wat ik normaliter toch wel doe Crying or Very sad
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cognition

cognition

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 81


BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2006 11:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[quote="StevenK"]Toen ik 't tentamen deed, had ik maar bij 2 van de 7 vragen een zinnig antwoord geschreven. Toch had ik een voldoende Smile

Dan had je dus waarschijnlijk wel op meer dan 2 vragen een zinnig antwoord gegeven..Wink Maar ik vond de proeftentamens ook een stuk lastiger dan het uiteindelijke tentamen.
Tot nu toe heb ik alle tentamens erg goed gemaakt, maar ik ben dan ook nog maar sinds Februari begonnen met de inleiding Nederlands Recht, waar ik een 9 op heb gehaald, Inleiding strafrecht waar ik een 8 voor heb gehaald en nog even afwachten dus wat ik op R&S heb. Ik ben nu bezig met Inleiding Privaatrecht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
brendaw



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 29


BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 9:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben nu dus bezig met de basiscursus recht.. deze was niet verplicht had er vrijstelling voor maar bent och blij dat ik hem gekozen heb. Zit te twijfelen wat ik hierna ga doen of misschien zelfs erbij ga doen.. Ik moet Europakunde, Rechtsfilosofie en Rechtsgeschiedenis 1 doen en dan heb ik mijn Propedeuse. Iemand nog een tip met welke ik het beste kan beginnen na Basiscursus recht of welke misschien te doen is om er naast te leren?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cognition

cognition

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 81


BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 13:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

brendaw schreef:
Ben nu dus bezig met de basiscursus recht.. deze was niet verplicht had er vrijstelling voor maar bent och blij dat ik hem gekozen heb. Zit te twijfelen wat ik hierna ga doen of misschien zelfs erbij ga doen.. Ik moet Europakunde, Rechtsfilosofie en Rechtsgeschiedenis 1 doen en dan heb ik mijn Propedeuse. Iemand nog een tip met welke ik het beste kan beginnen na Basiscursus recht of welke misschien te doen is om er naast te leren?


Waarom doe je de Basiscursus nu nog als je alle vakken, behalve de drie die je noemt, al binnenhebt? Dan leer je echt niets extra's met de Basiscursus....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 13:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je na 4 vakken al je propedeuse??? Of is dat omdat je veel vrijstellingen had?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
brendaw



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 29


BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 13:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cognition schreef:
brendaw schreef:
Ben nu dus bezig met de basiscursus recht.. deze was niet verplicht had er vrijstelling voor maar bent och blij dat ik hem gekozen heb. Zit te twijfelen wat ik hierna ga doen of misschien zelfs erbij ga doen.. Ik moet Europakunde, Rechtsfilosofie en Rechtsgeschiedenis 1 doen en dan heb ik mijn Propedeuse. Iemand nog een tip met welke ik het beste kan beginnen na Basiscursus recht of welke misschien te doen is om er naast te leren?


Waarom doe je de Basiscursus nu nog als je alle vakken, behalve de drie die je noemt, al binnenhebt? Dan leer je echt niets extra's met de Basiscursus....


Het is alweer 4 jaar geleden dat ik afgestuurd ben aan de Hogeschool v Utrecht en ik dacht met de basiscursus alles weer een beetje te kunnen ophalen ook omdat ik voor alle inleidende rechtenvakken vrijstelling heb
Bekijk profiel Stuur privé bericht
brendaw



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 29


BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 13:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Heb je na 4 vakken al je propedeuse??? Of is dat omdat je veel vrijstellingen had?


Ik heb hiervoor HBO sociaal Juridische dienstverlening gedaan vandaar behoorlijk wat vrijstellingen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 15:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

brendaw schreef:
tikSimone schreef:
Heb je na 4 vakken al je propedeuse??? Of is dat omdat je veel vrijstellingen had?


Ik heb hiervoor HBO sociaal Juridische dienstverlening gedaan vandaar behoorlijk wat vrijstellingen

En komend seizoen meteen aan je master beginnen? Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 15:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er zijn rechtenopleidingen waar je minder vrijstellingen krijgt op basis van HBO SJD...

HBO SJD geeft aan de OU dus vrijstellingen voor 1e jaars burgerlijk recht, strafrecht en bestuursrecht? Ik geloof niet dat dit reëel is, al schiet een studie zo wel flink op.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
brendaw



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 29


BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 16:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volento Deo schreef:
brendaw schreef:
tikSimone schreef:
Heb je na 4 vakken al je propedeuse??? Of is dat omdat je veel vrijstellingen had?


Ik heb hiervoor HBO sociaal Juridische dienstverlening gedaan vandaar behoorlijk wat vrijstellingen

En komend seizoen meteen aan je master beginnen? Wink


he aan mijn master?? whaah dat zal nog wel een jaar of 3/4 duren hoor
Bekijk profiel Stuur privé bericht
brendaw



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 29


BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 16:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Er zijn rechtenopleidingen waar je minder vrijstellingen krijgt op basis van HBO SJD...

HBO SJD geeft aan de OU dus vrijstellingen voor 1e jaars burgerlijk recht, strafrecht en bestuursrecht? Ik geloof niet dat dit reëel is, al schiet een studie zo wel flink op.


alleen voor inleiding strafrecht bestuursrecht en privaatrecht.. de gewone modules moet ik wel gewoon volgen.. ja anders zou het inderdaad opschieten haha
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 19:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

brendaw schreef:
alleen voor inleiding strafrecht bestuursrecht en privaatrecht.. de gewone modules moet ik wel gewoon volgen.. ja anders zou het inderdaad opschieten haha

Maar dat zijn de eerstejaarsvakken lijkt me zo. Ik vind het nogal wat om op basis van HBO-SJD daar vrijstelling voor te geven. Ik weet dat de Universiteit Leiden dat niet doet. Als ik me niet vergis krijgen SJD'ers alleen een vrijstelling voor sociaal recht (=arbeidsrecht).
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
brendaw



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 29


BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2006 20:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
brendaw schreef:
alleen voor inleiding strafrecht bestuursrecht en privaatrecht.. de gewone modules moet ik wel gewoon volgen.. ja anders zou het inderdaad opschieten haha

Maar dat zijn de eerstejaarsvakken lijkt me zo. Ik vind het nogal wat om op basis van HBO-SJD daar vrijstelling voor te geven. Ik weet dat de Universiteit Leiden dat niet doet. Als ik me niet vergis krijgen SJD'ers alleen een vrijstelling voor sociaal recht (=arbeidsrecht).


tja ik vind het zelf niet erg.. ga er vanuit dat ik de vakken wel ga redden
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 6 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds