|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 18 jul 2008 11:40 Onderwerp: |
|
|
liquid_ice schreef: | Ik vind 380 euro huur voor 17 m2 veels te veel...
dus of de huur moet omlaag, of ik heb geen interesse. |
Als je nog niet schriftelijk en ook niet mondeling akkoord bent gegaan, dan moet je gewoon onderhandelen en is er niets aan de hand. (Je kunt niet iemand dwingen zijn bod te verlagen.)
Als je mondeling akkoord bent gegaan, zit je daar in principe aan vast. Maar praktisch gesproken is dat waarschijnlijk moeilijk te bewijzen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 18 jul 2008 19:37 Onderwerp: |
|
|
Uit het overmaken van de borg zou je wel kunnen concluderen dat de zaak mondeling kennelijk rond was.
Hoe dan ook, heb je dit al aan je verhuurder voorgelegd? Met je berekening o.b.v. een puntensysteem heb je toch gewoon een goed punt? _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
liquid_ice
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 18 jul 2008 19:46 Onderwerp: |
|
|
Ik heb net de huurbaas gesmst met de vraag of we dinsdag eventjes kunnen praten.
Moet nog uitdraai maken van het puntensysteem.
Maar wat was er nou precies met na 1 juli 2008? |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 18 jul 2008 19:57 Onderwerp: |
|
|
Op 1 juli jl. zullen de maximale huurprijsgrenzen (met 1,6%??) zijn verhoogd. De tabel op de site moet nog aangepast worden. Dus even een belletje met de huurcommissie (link informatie) plegen voor de juiste maximale huurprijs per 1 juli 2008 voor het puntenaantal dat voor de kamer is opgeteld. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Laatst aangepast door JetKroket op vr 18 jul 2008 21:08, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 18 jul 2008 20:46 Onderwerp: |
|
|
Michèle schreef: | Uit het overmaken van de borg zou je wel kunnen concluderen dat de zaak mondeling kennelijk rond was. |
Even niet aan gedacht. Inderdaad, ja. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
liquid_ice
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 30 jul 2008 22:26 Onderwerp: |
|
|
Sorry dat ik eventjes niet gereageerd heb.
Ik had met de huurder afgesproken om ergens anders te gaan kijken voor een andere kamer. Na hierna gekeken te hebben kreeg ik te horen dat ik extra bij moest betalen als ik deze wilde...
Dit heb ik niet gedaan en toen hebben we afgesproken het contract te ontbinden. Maar nu weigert ie de borg terug te storten.
Volgens het puntensysteem mocht de kamer maar 300 kosten |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
|
Geplaatst: do 31 jul 2008 9:55 Onderwerp: |
|
|
liquid_ice schreef: | Maar nu weigert ie de borg terug te storten.
|
Geeft ie daar ook een reden voor? _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: do 31 jul 2008 15:51 Onderwerp: |
|
|
Als je de waarborgsom niet terugkrijgt terwijl hier geen geldige reden voor is, dan kun je de borg terugvorderen van de verhuurder wegens onverschuldigde betaling. Van belang is dat je de verhuurder schriftelijk in gebreke stelt. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: do 31 jul 2008 20:12 Onderwerp: |
|
|
'De waarborgsom is bedoeld om schade aan het gehuurde bij het beëindigen van de huurovereenkomst te vergoeden als de huurder met herstel in gebreke mocht blijven. Verder mag de waarborgsom worden aangewend om alle openstaande vorderingen op grond van de huurovereenkomst te voldoen, mits partijen dit zijn overeengekomen.'
De 2 redenen lijken me niet van toepassing te kúnnen zijn. De huurovereenkomst is immers ontbonden vóór de ingangsdatum.
Dus, de verhuurder kan geen geldige reden hebben te waarborgsom niet terug te geven. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
|
Geplaatst: do 31 jul 2008 20:33 Onderwerp: |
|
|
Het kan zijn dat het hier niet zozeer gaat om de borg, maar om administratiekosten. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Freak
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 01 aug 2008 1:47 Onderwerp: |
|
|
Michèle schreef: | Het kan zijn dat het hier niet zozeer gaat om de borg, maar om administratiekosten. |
Dan moeten die wel vooraf overeengekomen zijn, en daar hoor ik TS niet over? |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
|
Geplaatst: vr 01 aug 2008 8:43 Onderwerp: |
|
|
Nee, klopt. Maakt dat het dan overbodig om het even te checken? _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
|