Raziel
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 16 feb 2012 22:26 Onderwerp: Beloofd contract en nog zoveel meer |
|
|
Mijn situatie is als volgt ;
Ik heb zo'n 3 jaar lang gewerkt in 4 ploegendienst, dit is teruggedraaid naar 3 ploegendienst, terwijl alle werknemers al wel een contract hadden getekend voor 5 ploegendienst, omdat onze werkzaamheden binnen zeer redelijke termijn zouden toenemen.
We hebben met dit ploegensysteem zo'n jaar tot anderhalf jaar gewerkt, toen we plots in een vergadering te horen kregen dat we binnen een dag of 3 konden beslissen of we het 5 ploegensysteem zouden gaan volgen, waarbij we ook te horen kregen dat als dit niet gedaan werd, dat we dan een andere functie met lagere verloning en in een 2 ploegensysteem zouden moeten gaan verrichten.
Vraag 1 ; Is de werkgever niet verplicht om het contract aan te passen tot de uren die ik werk gedurende een bepaalde periode (3mnd ?), en kan ik daar nog op terugvallen, mocht dit nodig zijn ?
Dit heeft ten tijde van het overleg geen invloed op mij, omdat ik inmiddels een promotie heb toegezegd gekregen, een leidinggevende functie, waarbij ik heb kunnen afspreken dat ik deze uit zal voeren in 2 ploegen. Nu, 6 maanden later, heb ik nog steeds geen contract ontvangen, omdat het een hele administratieve rompslomp zou zijn. Wel heb ik een urenregistratie op papier waarbij ik al maanden registreer op die functie. Mijn werktijden zijn eenzijdig gewijzigd, waardoor ik dagelijks snipperuren ben verloren, daar de werkgever deze ineens als de pauze is gaan rekenen, die ik eerst nog betaald kreeg (mijn normtijd verandert op de registratie van 8 uur en 15 minuten naar 9 uur, maar ik heb al die tijd gewoon 8.15 uur gewerkt, wat mij veel uren kost). Ik ben niet schriftelijk op de hoogte gesteld van de wijziging. Nu wil mijn werkgever me ook vragen of ik mee wil gaan werken in het 5 ploegen systeem.
Vraag 2 ; Is de werkgever verplicht me elke wijziging in mijn werktijden schriftelijk te melden ?
Vraag 3 ; In hoeverre heb ik recht op de functie die ik beoefen ? Kan ik het uberhaupt bewijzen ? Mondeling zijn er allerlei dingen afgesproken, maar ik heb enkel een loonsverhoging (zonder reden) en een urenregistratie op papier. |
|