Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Pegra
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 04 mrt 2007 13:26 Onderwerp: Belastingen bij "erven" van Civiele Procedure |
|
|
Mijn ouders zijn in 2003 overleden. Op dat moment waren zij partij in een civiele procedure. In deze Procedure is in 2003 uitspraak gedaan in het nadeel van mijn Ouders.
In de tussentijd is successie aangifte gedaan en afgehandeld. Daarbij zijn de rechten en plichten uit de civiele procedure buiten beschouwing gelaten.
Inmiddels zijn wij (de erven van mijn ouders) in beroep gegaan tegen het vonnis van de rechtbank in de civiele procedure. Wij zijn in 2006 hierin in het gelijk gesteld en de tegenpartij is hierbij veroordeeld to het betalen van schadevergoeding en kosten. Dit geld is ook in 2006 betaald.
De tegenpartij is nu in cassatie gegaan bij de Hoge Raad. De verwachting is dat uitspraak hierin ergens in 2008 zal plaats vinden.
Mijn vraag is nu: Hoe ga ik met de ontvangen schadevergoeding om in de belasting aangifte. Moeten wij (erfgenamen) dit opgeven in BOX 3. (De kans bestaat namelijk dat dit geld inclusief wettelijke rente moet worden regigbetaald) Of kan ik dit in de aangifte buiten beschuwing laten? |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|