|
Auteur |
Bericht |
P.Caluwe
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 10 mrt 2013 23:45 Onderwerp: Belastingdienst: terugkomen op eigen beslissing |
|
|
Beste lezers,
In 2009 en 2010 heb ik huurtoeslag ontvangen. Achteraf bleek ik hier geen recht op te hebben en moest ik de ontvangen huurtoeslag terugbetalen. Ik heb hierop een bezwaar ingediend en gevraagd om kwijtschelding van terugbetaling, aangezien ik een bijstanduitkering heb.
Mijn bezwaar werd gehonoreerd en in een brief van de Belastingdienst ( van afgelopen augustus) werd ik erop geattendeerd dat kwijtschelding zou worden verleend voor zowel terugbetaling van de huurtoeslag 2009 als 2010.
Maar enkele weken geleden kreeg ik een brief ( van weer een ander belastingkantoor/belastingregio dan van welke ik de kwijtscheldingsbrief heb gekregen) dat ik de teveel ontvangen huurtoeslag 2010 alsnog moet terugbetalen. Terwijl ik nog steeds een bijstandsuitkering heb.
Mijn vraag is: Is het waarschijnlijk dat hier een fout is gemaakt en is het juridisch mogelijk dat de Belastingdienst terug kan komen op een beslissing? Ik ben niet in staat de bedragen terug te betalen, die bij elkaar 5000 euro zijn.
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Vriendelijke groeten,
Pieter Caluwe |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: ma 11 mrt 2013 21:18 Onderwerp: |
|
|
Dubbel. |
|
|
|
 |
ro-er
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 mrt 2013 20:59 Onderwerp: |
|
|
Heeft u wellicht een vooraankondiging/voorgenomen besluit ontvangen? Wij zijn voornemens...
Als u daadwerkelijk een besluit heeft gekregen, lijkt me niet dat de Belastingdienst daarop kan terugkomen.
Onder een besluit staat altijd een bezwaar en beroepsclausule.
U kunt het andere kantoor bellen en hun een kopie van de betreffende brief toezenden. |
|
|
|
 |
|