Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 10:21
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bekeuring zonderstaandehouding op mijn naam in de Brievenbus
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Voltagethe

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012 11:01    Onderwerp: Bekeuring zonderstaandehouding op mijn naam in de Brievenbus Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Laatst kwam mijn broertje bij mij langs en gaf aan dat hij gevolgd werd door een of andere stadswacht omdat hij hem wilde staande houden voor fietsen in een voetgangersgebied. Mijn broetje deed net of hem hem niet hoorde en ging dus snel naar mijn huis.

De stadswacht volgde hem tot mijn huis en ging buiten bellen even later ging hij weer weg.

Nu krijg ik tot mijn verbazing een bekeuring die is uitgeschreven op mijn naam in de brievenbus. De stadswacht kan de gegevens alleen maar van mijn brievenbus hebben gehaald en ergen voor de rest verder opgevraagd.

Er staat ook op de bekeuring dat "De betrokkene of verdachte gaf daarna gevraagd op Personalia conform Paspoort en daarbij een paspoort nummer. Dit paspoort nummer is niet van mij en heb ik zeker nooit persoonlijk overhandigd.

De stadswacht in kwestie loopt dus zwaar te liegen kan dit zomaar eigenlijk moeten ze hem zijn baan afnemen.

Groet,

Richard
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012 12:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kijk, en daar is nou de bezwaarprocedure voor uitgevonden.

Op de achterkant van de acceptgiro staat precies hoe dat moet.
Succes!
Hyzo

Leeftijd: 35
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012 12:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan zou ik bij je bezwaar wel een kopie van je paspoort nummer bijvoegen. Want een staande houding is in principe niet nodig, wel moet hij zijn best doen om een verklaring af te nemen van de verdachte.

Zodra er op het proces verbaal een goed geconstateerd feit staat met daaraan personalia conform paspoort zal bezwaar zonder bewijs weinig uithalen.
Voltagethe

BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012 13:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben niet de verdachte in dit geval hij gaat er gewoon vanuit dat ik de dader ben omdat mijn naam op de brievenbus staat. Mag je zomaar een bekeuring uitschrijven zonder dat je de naam weet van de verdachte?

Hij heeft geen verklaring afgenomen en gewoon de gegevens opgezocht in het systeem. Hij heeft alleen mobiel gebeld en dus niet aangebeld bij mijn huis.

Groet,

Richard
Hyzo

Leeftijd: 35
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012 14:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voltagethe schreef:
Ik ben niet de verdachte

Dat weet ik, daar ging ik ook vanuit. Bedoelde alleen dat een opsporingsambtenaar wel zijn best moet doen om een verklaring van de verdachte te verkrijgen vandaar waarschijnlijk zijn poging om contact met je op te nemen. U bent ook nog niet de dader, u wordt verdacht van een 'gedraging'. Er staan nog rechtsmiddelen open.

In beginsel dient natuurlijk de opsporingsambtenaar aan te tonen in het proces verbaal wie de verdachte (lees: betrokkene) is en waarom degene verdachte werd. Als hij in zijn proces verbaal neerzet dat hij de identiteit achterhaald heeft via het naambordje van uw adres zal dit onvoldoende zijn.

Een proces verbaal is op ambtseed of ambtsbelofte opgemaakt. Indien hij hierin vermeld dat u met paspoort geïdentificeerd bent, maar dit bent u niet dat zou dat een leugen zijn. Een proces verbaal uitschrijven zonder de naam van de verdachte (of in dit geval betrokkene (Mulder)) kan natuurlijk niet.

Het beste is om in verzet te gaan, volgens mij dient u bij Mulderfeiten wel eerst te betalen. In uw verzet zou ik uw verhaal aandragen en daarnaast kenbaar maken dat het paspoort nummer niet klopt.
Voltagethe

BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012 14:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor het antwoord ik wil hierbij nog wel even aangeven dat hij geen van ons gesproken heeft hij heeft waarschijnlijk voor mijn huis met de politie gebeld en niet met ons. Ik of mijn broertje hebben nooit onze naam doorgegeven of met hem gesproken hij kan ons ook niet van gezicht.

Ik ben het ermee een dat je niet mag fietsen in een voetgangers gebied, maar op die manier een bekeuring schrijven kan niet en is volgens mij strafbaar. Ik ga dit zeker aanvechten en wil hier heel ver in gaan.

Groet,

Richard
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds