Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Auteur |
Bericht |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: zo 11 sep 2011 21:16 Onderwerp: |
|
|
Mij gaat het erom op welk standpunt je je moet stellen als de werkgever een voorstel doet tot beeindiging van de arbeidsverhouding ofwel een ontbindingsverzoek doet bij de rechter. Inmiddels is het mij duidelijk dat je je maar op één standpunt kunt stellen om de belangen van de werknemer niet te schaden. Namelijk niet akkoord gaan en wedertewerkstelling vragen (op dit moment is werknemer vrijgesteld van werk). In het geval de rechter het ontbindingsverzoek toch toewijst zou ik bepleiten conform aanbeveling 3.6 van de "kring van de kantronrechters". De ontslagvergoeding is dan in beginsel gelijk aan de maanden die nog hadden geresteerd indien het contract niet tussentijds zou zijn beëindigd. Naast deze ontslagvergoeding zou ik nog wat overige voorwaarden stellen. Indien je naar een soort van compromis gaat, kan het de werknemer achteraf verweten worden dat de arbeidsverhouding is beeindigd. Hij hoefde immers niet akkoord te gaan aangezien een contract voor bepaalde tijd niet zo maar tussentijds kan worden opgezegd indien dit niet tevoren schriftelijk is overeengekomen. Om het risico van verwijtbaar ontslag te ontlopen moet hij (volledig) eisen wat hem toekomt. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|