Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Fiene
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
Berichten: 5
|
Geplaatst: di 23 sep 2008 12:45 Onderwerp: Bedrijf verkocht; koper houdt zich niet aan betaling |
|
|
Een goede vriendin heeft onlangs haar bedrijf, hondenuitlaatservice, verkocht. Bij het aangaan van de overeenkomst is een bedrag afgesproken dat in 3 termijnen betaald mocht worden. De eerste termijn zou in mei 2008 verstrijken, en de eerste betaling heeft zij pas in juli 2008 ontvangen.
Er zijn 2 aanmaningen verstuurd.
Als reactie op het niet nakomen van de betaalafspraak heeft zij nu de volgende reactie gekregen;
XXX uitlaat heeft op basis van de door XXX aangegeven cijfers inversteringen gedaan (aangegeven cijfers het aantal honden die ze allemaal gezien heeft, + de betaalde rittenkaarten, meer cijfers hoefde ze niet te weten) <- Fiene
Nu blijkt dat deze cijfers op niets zijn gebasseerd en veel lager uitvallen. Terug verdientijd van investeringen blijken nu langer op zich te verwachten en inkomsten vallen tegen.
De levering van de overdract van het klantenbestand van XXX aan XXX staat geen verhouding tot de betaalde vergoeding die hiervoor is betaald.
de betaling is niet conform,
aangegeven prognosses kloppen niet,
levering is in gebrekke gebleven. niet wat je mag verwachten van de een levering van een klanten bestand (alle adressen, sleutels telefoonnummers had ze, dat was alles wat ze nodig had)
XXX is van mening dat alle verplichtingen van onze kant ruimschoots voldaan is is. mocht XXX van meningg zijn dat er nog openstaande verplichtingen zijn horen we dit graag voor 1 oktober! als wij niets hebben gehoord gaan we ervan uit dat er geen openstaande verplichtingen meer zijn
De brief is aangetekend verstuurd en door de koper zelf geschreven. Mijn vriendin is in het bezit van een getekende koopovereenkomst waarin de bedragen en de termijnen worden afgesproken. Deze is ondertekend door beiden.
Ze is gebeld door diverse oude klanten die vertelden dat de huidige eigenaresse van de hondenuitlaat haar afspraken niet nakomt (hond niet ophalen, te laat, vergeten) en dat zij daarom klanten verliest.
Wat zou ze hieraan kunnen doen?
Mijn idee is om de koper toch aan de getekende overeenkomst en haar betalingsplicht te houden. Zou het misschien ook een idee zijn om te vragen of oude klanten hun klacht in een brief te zetten zodat aan te tonen is dat het verlies van klanten niet door het handelen van mijn vriendin komt?
Ze heeft pas een derde van het afgesproken verkoopbedrag ontvangen en op basis van de punten aangegeven in de brief bepaald de koper nu zelf dat er niks meer betaald hoeft te worden. |
|
|
|
 |
RonnyJ
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 338
|
Geplaatst: di 23 sep 2008 13:32 Onderwerp: |
|
|
Mocht het zo zijn wat de koper zegt.
Dan heeft deze nog altijd de schijn tegen, gezien zij een due dilligence onderzoek zou hebben moeten verrichten voor de koop. Als het waar zou zijn, dan zou dit in dat onderzoek naar boven zijn gekomen en kon de koper op basis daarvan beslissen om al dan niet te kopen.
Dat zij dit onderzoek heeft nagelaten en zodoende het risico accepteerde dat ze 'een kat in de zak zou kopen', komt voor haar rekening. _________________ Peruse or perish! |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|