Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 15 aug 2025 19:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bedrijf failliet, spullen ingenomen, telecom problemen.
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
johnsmith

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2008 0:56    Onderwerp: Bedrijf failliet, spullen ingenomen, telecom problemen. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal, ik zit in een nogal benarde situatie;

In 2006 werd het bedrijf waar ik werkte opgekocht. De nieuwe eigenaar had plannen om het bedrijf te verhuizen naar Zwolle en vroeg mij mee te komen omdat ik toentertijd een onmisbare schakel was. Ik besloot om samen met een collega mee te verhuizen met het bedrijf.
Januari 2007 besloten we een appartement te huren in de buurt van het bedrijf, mijn werkgever was bereid om 600 euro per maand te betalen voor een pand. Ik en mijn collega gingen akkoord en huurden een pand dat 710e per maand kostte, het resterende bedrag werd ingehouden van ons loon. Ook bood mijn werkgever aan meubels te kopen voor het pand welke wij later konden terugbetalen, ook dit werd ingehouden van ons loon. Mijn werkgever is altijd naar al zijn werknemers slordig geweest met het betalen en uitdelen van loonstroken, wanneer je een van de genoemde niet had ontving was het een kwestie van hoeveel je er zelf achteraan ging. Na vertrek van mijn collega uit Eindhoven van het bedrijf in april, gaf ik aan dat ik het ook niet meer zag zitten en mijn ontslag wou indienen. Hierop bood mijn werkgever mij een hoger salaris en functie aan. Ik heb er lang over nagedacht maar besloot uiteindelijk toch om te blijven. In mei heb ik een nieuw contract van 6 maanden ondertekend. Helaas kwam het nog steeds voor dat het loon te laat of maar gedeeltelijk werd overgemaakt, loonstroken kreeg ik in mei en juni wel. In augustus besloot ik, na 2 gedeeltelijke maandlonen te krijgen en geen loon van juli gebruik te maken van mijn 26 verlofdagen. Ik heb mijn werkgever laten weten terug te komen als ik het volledige openstaand bedrag krijg overgeboekt. Er werd nooit meer contact met mij opgenomen en ik was bereid mijn ontslag in te dienen. Ik wou wel eerst een loonvordering indienen en goed onderzoeken hoe ik dit moest aanpakken. Uiteindelijk heb ik de loonvordering gestuurd op 18 oktober. Het bedrijf is failliet gegaan op 26 oktober, hier kwam ik pas achter na gebeld te worden door de eigenaar van het pand waar ik in woonde. De eigenaar belde mij om te vertellen dat een curator is langsgekomen en beslag heeft gelegd op alles in het huis. Ik heb hierop naar de curator gebeld en de situatie uitgelegd, hij vertelde mij dat ik alleen terug kon krijgen waar ik eigendomsbewijzen van heb. Ik heb natuurlijk niet eigendomsbewijzen van alles wat ik heb gekocht, een groot deel van mijn meubelen heb ik gekregen. De eigendomsbewijzen die ik wel had lagen in het huis zelf. Wat later bleek is dat de curator mijn spullen heeft geveild en verkocht, toen ik hem hierover belde wist hij mij te vertellen dat ik geluk had dat ik niet moest opkomen voor de kosten van de ontruiming van het pand!!

Na van alles onderzocht te hebben heb ik de hoop opgegeven en besloten om de spullen achter me te laten.

Helaas kwamen er nog wat problemen opduiken, ik kreeg mijn WW uitkering op basis van het minimumloon, terwijl ik bijna 2x zoveel verdiende. Een medewerker van de UWV vertelde mij dat dit is berekend op basis van de papieren die zij hebben ontvangen van mij via het CWI. Ik heb loonstroken van voor mijn promotie en een kopie van mijn nieuwste contract opgestuurd maar blijkbaar is dit niet genoeg. De uwv heeft rekent mijn WW uit op basis van loonstroken en aangezien ze deze alleen hebben van de periode voor mijn promotie heb ik een uitkering van 1300 euro gekregen over een periode van 3 maanden. Ook onderzoeken ze de bedrijfsgegevens ed maar daar hebben ze niks kunnen vinden, dat mijn werkgever een slordige administratie zou hebben vind ik niet zo een vreemde gedachte.

In de maand Mei 2007 heb ik een telefoon gekregen van het bedrijf, een palm Treo 750v. ik heb mijn eigen simkaart erin gedaan en de telefoon gewoon gebruikt als telefoon en af en toe gebruik gemaakt van de, voor mij, nieuwe internetfunctie. Dezelfde maand heb ik een telefoonrekening gekregen van 160 euro, 120 euro aan internetkosten. Ik heb op de Vodafone site gekeken naar de tarieven van het internet en het bleek 15 cent per kwartier te kosten, ik kon het me moeilijk voorstellen dat ik zolang online heb gezeten maar ik ging er niet verder achteraan. Tot mijn grote verbazing werd mijn telefoon eind juli afgesloten en kreeg ik een sms van Vodafone waarin stond dat ik moest bellen naar de klantenservice. Na dit gedaan te hebben kreeg ik tot mijn grote verbazing te horen dat mijn telefoonrekening een bedrag had bereikt van 1500 euro en ik pas mijn telefoon weer kon gebruiken als de rekening betaald werd. Toevallig had dezelfde maand een kennis dezelfde telefoon aangeschaft. Ook hij kreeg een hoge rekening, maar werd op de hoogte gehouden van de rekening door Vodafone zelf toen deze een hoogte had bereikt van 300 euro! Een collega wist mij te vertellen dat dit ook bij mij moest gebeuren en dat een stijging zo groot, ongeacht waar de rekening van is, niet gefactureerd mag worden zonder dat de klant op de hoogte is van de stijging. De reden dat ik niet van mijn rekening op de hoogte ben gehouden is volgens een Vodafone medewerker mijn goed betaalgedrag. Mogen ze dit op deze manier tegen mij gebruiken? Nadat ik mijn 1e klachtenbrief heb gestuurd is mijn rekening afgesloten en kreeg ik dit keer een rekening met het totaalbedrag van mijn 2 jarige abonnement. Ik ben nu bijna een jaar, 4 klachtenbrieven en 50 telefoontjes naar de klantenservice verder. Vodafone is in december akkoord gegaan om een deel van het bedrag te crediteren omdat ik in de tijd van mijn rekening heb geprobeerd internet Blox toe te voegen aan mijn abonnement. Als deze correct doorgevoerd zou zijn door Vodafone, zou ik ongeacht de duur van online surfen 10 euro per maand betalen. Omdat er op dit moment nog steeds vragen van mijn kant zijn die niet zijn beantwoord heb ik nog een klachtenbrief gestuurd in januari. Hierna heb ik geprobeerd een ander abonnement aan te sluiten. Toen dit niet lukte door mijn openstaande rekening heb ik gebeld naar Vodafone waar ik natuurlijk weer heel mijn verhaal moest doen en geen stap verder kwam. Er werd mij verteld dat mijn klachtenbrief van januari niet ontvangen was, omdat dit al eerder het geval was heb ik er tijd tussen gelaten, in februari heeft Vodafone mijn openstaande rekening overgedragen aan een incasso bureau. Deze brief heb ik 19 februari ontvangen en het bedrag moet op 27 februari overgemaakt zijn. Ik heb begrepen dat ze een factuur niet mogen overdragen zolang er nog een klacht in behandeling is, ook al is de brief daadwerkelijk niet aangekomen; moet ik dan niet op de hoogte gehouden worden van het proces gezien de duur en ernstigheid van de klacht? Ik ben echt heel slecht geholpen door 80% van de telefoonmedewerkers waar ik mee heb gesproken, als ik teruggebeld zou worden werd dit niet gedaan en

Ik zou graag willen weten welke stappen ik nu nog kan ondernemen hiertegen, valt er nog wat te redden? Of moet ik een betalingsregeling treffen met het incasso bureau.

Wat betreft het geval van uwv en mijn oude baan;

Kan ik mijn loonstroken opeisen? Ik weet vrijwel zeker dat ik ze niet zomaar ga krijgen van mijn oude werkgever, kan ik bij de curator terecht voor zoiets?

Is iemand verplicht mij mijn spullen(totaalwaarde: 3000 euro) die ingenomen zijn te vergoeden?
Als ik nog wat geld krijg, wanneer is zou dit dan ongeveer moeten zijn? Zijn er stappen die ik kan nemen om wat te krijgen?

Ik heb mede door al deze problemen moeite met een nieuwe start maken en zou heel graag willen weten of ik ergens niet in mijn recht heb gestaan en wat ik ertegen kan doen. Je kan reageren op wat je wil of ik in mijn recht sta of niet , je reactie word zeer op prijs gesteld. Er zijn ook heel veel details van de verhalen die ik er niet tussen heb gezet, als je iets wil weten vraag in dit topic en ik zal zsm reageren.

bij voorbaat dank!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
johnsmith

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: ma 07 apr 2008 14:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is de zaak zo ingewikkeld of ligt het zo voor de hand wat ik moet doen?

Inmiddels heeft vodafone web relations contact met me opgenomen, ik werd gevraagd mijn nummer door te geven zodat er een betalingsregeling getroffen kon worden met vodafone ipv het incassobureau. Na mijn nummer gegeven te hebben kreeg ik helaas geen reactie, de zaak ligt nog steeds bij het incassobureau.

De loonstroken heb ik niet gekregen, graag wil ik weten welke juridische stappen ik kan nemen om deze toch te ontvangen.
mcvg

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: ma 07 apr 2008 20:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

probeer het wat bondiger te formuleren als je meer reacties wilt Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds