|
Auteur |
Bericht |
Thomas-Train
Leeftijd: 31 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL
|
Geplaatst: vr 27 mei 2011 0:02 Onderwerp: Bedreiging/intimidatie e.d |
|
|
Deze tekst kreeg ik per sms toegestuurd:
Quote: | Dit is (naam verstuurder) de zwager van (naam ex). Ik geef jou 1 dag de tijd om alle foto's van (naam ex) te wissen. Daarna stuur jij een sms naar (naam ex) met je excuses! Hoor ik morgen van haar dat zij geen sms heeft ontvangen van jou dan sta ik morgen op de (naam van mijn straat) vlak voor jij naar (vakantiebestemming) vertrekt. Vieze kankergozer.. |
Graag hoor ik wat ik nu moet doen, uiteraard zal ik eerst aangifte moeten doen maar is hier sprake van een strafbaar feit? Bedreiging of intimidatie of iets?
Graag hoor ik jullie ideeën, ik reageer waarschijnlijk wat laat omdat ik met vakantie ben.
Groetjes, Thomas |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 27 mei 2011 0:34 Onderwerp: |
|
|
Dat valt waarschijnlijk niet onder bedreiging. Nou ja, hij dreigt naar je toe te komen, maar dat mag hij natuurlijk doen.
Het lijkt me verstandig om die foto's maar gewoon te wissen. Suggereren dat jij met die foto's iets gaat doen waar zij het niet mee eens is, is namelijk al snel wél strafbaar en je wilt toch de politie niet op je dak krijgen neem ik aan. Huiszoeking, spullen in beslag, niet leuk. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: vr 27 mei 2011 9:21 Onderwerp: |
|
|
Wel zie ik voordeel in het bewaren van dit soort sms'jes. Je weet maar nooit.... _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
Thessa
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 92
|
Geplaatst: vr 27 mei 2011 21:31 Onderwerp: |
|
|
Ik moet eerlijk zeggen dat deze sms veel vragen bij mij oproept. Is er eerder aan je gevraagd om foto's te verwijderen. Wat voor foto's zijn het. Waarom willen ze de foto's verwijderd zien. Waar staan de foto's dan (waarvan moeten ze verwijderd worden).
Is er een reden waarom je de foto's niet zou willen verwijderen.
Het is zeker geen net sms-je, maar een bedreiging... Zijn er andere redenen waardoor dit voor jou bedreigend is?
Bij een aangifte zullen dit soort vragen ook allemaal gesteld worden. |
|
|
|
 |
|