Yetl
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
Berichten: 109
|
Geplaatst: di 10 apr 2007 23:10 Onderwerp: |
|
|
Ik merk dat ik in procedures ermee wegkom wanneer ik twee brieven heb verzonden. Je kan stellen dat de postbezorging in NL van dermate kwaliteit is, dat het best mogelijk is dat er een keer een brief niet (de volgende dag) aankomt, maar twee brieven, verzonden op verschillende dagen in hetzelfde dossier, is schier onmogelijk. Of dat kansrekentechnisch klopt is een ander verhaal (ik denk het niet), maar er zijn rechters die het met me eens zijn dat mijn boodschap dan wel (de volgende dag) is of moet zijn overgekomen.
Indirect is daarbij wel van belang dat deze brieven uit geautomatiseerde systemen komen, die volgens vaste processen binnen de organisatie waar ik werk verzonden worden. Voor een consumer ligt dat natuurlijk wat anders. Ik bedoel, ik kan mijn automatisch opgeslagen brieven niet zomaar aanpassen (na verloop van tijd) en ik kan eventueel laten zien hoe ik (mijn ICT-inrichting) werk(t) aan de rechtbank. Een consument opent zijn Word nog eens en kan allerlei aanpassingen maken. Fraude ligt daar op de loer.
Daarnaast kan ik aantonen dat de adresgegevens juist zijn. Toegang tot de juiste databanken. Voor de casus die hierboven is gegeven is dat natuurlijk minder van belang, waar de telecommer zit is gemakkelijk te achterhalen.
Over faxen. Ik heb ooit ruzie gehad met mijn kabelbedrijf (lang verhaal). Heb hen twee faxen gestuurt, de ok-bevestigingen heb ik nog in mijn la liggen. In de ene fax stel ik ze in gebreke en in de volgende ontbind ik de overeenkomst, maar ze hebben de faxberichten 'nooit ontvangen' (aldus call-center-dame en incassobureau)... Het is helaas nooit bij een rechter terecht gekomen (kennelijk was hun belang niet groot genoeg want opgegeven hebben ze het nog niet), maar ik had met plezier mijn bevestigingsberichtjes overlegt.
Nu ja, voor de casus zelf sluit ik me maar aan bij wat gezegd is. _________________ Messenger at Arms |
|