|
Auteur |
Bericht |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 apr 2013 8:16 Onderwerp: Badkamer |
|
|
Mijn dochter heeft een schitterende nieuwe badkamer uitgezocht, komt mondeling een prijs overeen en bestelt, zonder dat de leveringsomvang 100% b.v. middels een b.v. geschreven papier, helder is.
Afgesproken wordt, dat de aannemer eea schriftelijk en in 2-voud zal bevestigen en dat de gelukkige koopster er (bij akkoord-bevinding) één zal ondertekenen en terugsturen.
Ongelofelijk maar waar: een paar weken, meerdere gesprekken, zowel per telefoon als in persoon, en enkele (niet ondertekend geretourneerde) orderbevestigingen later is dochter volstrekt over de z**k en wil ze die *** absoluut niet ook nog eens minimaal 2 weken in haar huis hebben.
Vraag: hoe komt ze van hem af??
Verder negeren en afwachten of b.v. per fax de mondelinge overeenkomst eenzijdig vernietigen en hoe dat te formuleren?? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 apr 2013 11:30 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp uit uw verhaal niet wat er precies mis is met de aangeboden badkamer. Uw dochter zou de overeenkomst kunnen vernietigen op grond van dwaling, art. 6:228 BW, omdat zij, als zij had geweten dat dit haar geleverd zou worden, de badkamer nooit voor deze prijs gekocht zou hebben. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 apr 2013 13:12 Onderwerp: |
|
|
Er werd een prijs afgesproken voor de badkamer, in aanmerking genomen, dat voor met name genoemde elementen (zeg de inrichting van de douche-cabine a ca E 1.600 op een totaalbedrag van E 15.000) niet behoefde te worden betaald.
Later ontving dochter de opdrachtbevestiging, met (deel-)prijzen voor elk van de komponenten, voor idd het overeengekomen totaal-bedrag, waarbij de aannemer, achteraf gezien blijkbaar om aan dit bedrag te komen, de douche-inrichting wél had meegerekend.
De betreffende woning is in aanbouw en zal pas over enige tijd worden opgeleverd, waarin natuurlijk van alles kan misgaan.
In verband daarmee verklaarde/bevestigde aannemer lid te zijn van de branche-vereniging, hetgeen o.m. een verzekering bij onverhoopt faillissement zou inhouden.
Bij navraag bij de vereniging bleek hij geen lid te zijn.
Iig heeft aannemer geen papier, dat de geldigheid van zijn opdrachtbevestiging ondersteunt.
?? |
|
|
|
 |
jpst
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 apr 2013 19:28 Onderwerp: |
|
|
Quote: | In verband daarmee verklaarde/bevestigde aannemer lid te zijn van de branche-vereniging, hetgeen o.m. een verzekering bij onverhoopt faillissement zou inhouden.
Bij navraag bij de vereniging bleek hij geen lid te zijn. |
Lijkt mij een prima grond om niet met deze aannemer verder te gaan.
Een simpel briefje lijkt me voldoende. |
|
|
|
 |
|