Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 21 aug 2025 18:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Badkamer renovatie wordt abrubt gestaakt na sloop
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Barre_Code

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: do 10 sep 2015 22:15    Onderwerp: Badkamer renovatie wordt abrubt gestaakt na sloop Reageer met quote Naar onder Naar boven

Situatie:
4e etage is gesplitst in kamers waarvan twee verhuurde kamers van verschillende eigenaren zijn. Dit wordt reeds zeer lange tijd verhuurd voor commerciële doeleinden. De twee verhuurde kamers hebben een eigen keuken, maar een gedeelde badkamer op de hal.

Lekkage en sloop:
Op 1 september 2015 is, na lange aanhoudende lekkage, de badkamer grotendeels gesloopt welke ik en mijn buurvrouw in gebruik hebben. Renovatie was zeker belangrijk. Toilet is gebleven maar de douche en betegeling is niet meer. Vandaag (10-9-2015) te horen gekregen (via mijn buurvrouw en een VVE lid) dat er een staking is m.b.t. vorderingen om de badkamer af te maken. Het volgende is aan de hand:

- De badkamer is onderdeel van de VVE-ruimte. In de statuten staat (volgens een VVE lid welke ik heb gesproken, niet mijn verhuurder) dat de ruimte op de hal niet voor commerciële doeleinden gebruikt mag worden. Hier heerst binnen de VVE discussie over.

- Er is discussie over wie de kosten moet gaan betalen. Er is ook een VVE lid die niks te maken heeft met de verhuur boven en deze wil niet gaan mee betalen.

Mijn buurvrouw en ik hebben geen douche hierdoor en hebben begrepen dat dit ook een tijd gaat duren. Ik probeer dit eerst ‘politiek’ op te lossen maar heb hier weinig vertrouwen in.

Wat ik graag wil weten:
Is het gewoon mijn verhuurder welke ik aansprakelijk kan stellen en die het op moet lossen? Of is hier een veel complexere situatie aan de hand?

Mogelijke oplossing:
Mijn buurvrouw en ik kunnen de badkamer weer bruikbaar laten maken (+/- 1000-1250 euro). Wij kunnen dit samen dan gesplitst betalen. Ik kan de kosten dan waarschijnlijk (na correcte ingebrekestelling) inhouden op de huur, mijn band met de verhuurder is slecht. De verhuurder van mijn buurvrouw (wel een goede band) zou in goed overleg kunnen besluiten dat ze dat geld terugkrijgt (bijvoorbeeld). Is dit de snelste en effectiefste manier? Ik zie anders dit weken nog stilliggen (of helemaal niet meer gebeuren).

Andere manier is kantonrechter. Maar wie stel ik dan aansprakelijk voor de kosten van een gedeelte ruimte? En in hoeverre kan de VVE zeggen van het is niet toegestaan de ruimte te verhuren. Mijn in ziens is de ruimte niet verhuurd (oppervlakte gaat om de kamer) en is al jaren het onderdeel van een commerciële situatie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BartL

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2015 14:11    Onderwerp: Re: Badkamer renovatie wordt abrubt gestaakt na sloop Reageer met quote Naar onder Naar boven

Barre_Code schreef:
Situatie:
4e etage is gesplitst in kamers waarvan twee verhuurde kamers van verschillende eigenaren zijn. Dit wordt reeds zeer lange tijd verhuurd voor commerciële doeleinden. De twee verhuurde kamers hebben een eigen keuken, maar een gedeelde badkamer op de hal.

Lekkage en sloop:
Op 1 september 2015 is, na lange aanhoudende lekkage, de badkamer grotendeels gesloopt welke ik en mijn buurvrouw in gebruik hebben. Renovatie was zeker belangrijk. Toilet is gebleven maar de douche en betegeling is niet meer. Vandaag (10-9-2015) te horen gekregen (via mijn buurvrouw en een VVE lid) dat er een staking is m.b.t. vorderingen om de badkamer af te maken. Het volgende is aan de hand:

- De badkamer is onderdeel van de VVE-ruimte. In de statuten staat (volgens een VVE lid welke ik heb gesproken, niet mijn verhuurder) dat de ruimte op de hal niet voor commerciële doeleinden gebruikt mag worden. Hier heerst binnen de VVE discussie over.

- Er is discussie over wie de kosten moet gaan betalen. Er is ook een VVE lid die niks te maken heeft met de verhuur boven en deze wil niet gaan mee betalen.

Mijn buurvrouw en ik hebben geen douche hierdoor en hebben begrepen dat dit ook een tijd gaat duren. Ik probeer dit eerst ‘politiek’ op te lossen maar heb hier weinig vertrouwen in.

Wat ik graag wil weten:
Is het gewoon mijn verhuurder welke ik aansprakelijk kan stellen en die het op moet lossen? Of is hier een veel complexere situatie aan de hand?

Mogelijke oplossing:
Mijn buurvrouw en ik kunnen de badkamer weer bruikbaar laten maken (+/- 1000-1250 euro). Wij kunnen dit samen dan gesplitst betalen. Ik kan de kosten dan waarschijnlijk (na correcte ingebrekestelling) inhouden op de huur, mijn band met de verhuurder is slecht. De verhuurder van mijn buurvrouw (wel een goede band) zou in goed overleg kunnen besluiten dat ze dat geld terugkrijgt (bijvoorbeeld). Is dit de snelste en effectiefste manier? Ik zie anders dit weken nog stilliggen (of helemaal niet meer gebeuren).

Andere manier is kantonrechter. Maar wie stel ik dan aansprakelijk voor de kosten van een gedeelte ruimte? En in hoeverre kan de VVE zeggen van het is niet toegestaan de ruimte te verhuren. Mijn in ziens is de ruimte niet verhuurd (oppervlakte gaat om de kamer) en is al jaren het onderdeel van een commerciële situatie.

Wanneer uit je huurcontract blijkt dat je recht hebt op het gebruik van de badkamer dan moet je de verhuurder ingebreke stellen. Je hebt immers alleen via de bepalingen van het huurcontract recht op de woonvoorzieningen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds