Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 3 van 3 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 |
|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 27 mei 2006 20:31 Onderwerp: |
|
|
Positivist  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
ErasmusKid
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 23 dec 2008 16:49 Onderwerp: Re: Baard rechter |
|
|
mokhlis schreef: | Hallo,
Weet iemand of het toegestaan is voor een rechter om een baard te laten?
Deze vraag is van belang omdat rechters hiermee uiting zouden kunnen geven aan hun geloofsovertuiging of levensbeschouwing.
Ik heb deze vraag gesteld aan een docent tijdens een werkgroep van rechtsfilosofie, maar hij wist hier geen antwoord op. |
Een baar is niet per se een uitdrukking van iemands confessie, dus het zou m.i. wel mogen. Er staat iig nergens in een wet of amvb of iets dergelijks dat dat niet mag. Ik denk wel dat je problemen krijgt als je echt een lang baard hebt. (en dat gecomineerd met het geloof dat je aanhangt).
Ik heb in Rotterdam wel een rechter gezien met een enorme snor a la Georges Clemenceau. Dat geeft zo een persoon wel een bepaald aanzien. Je zag duidelijk dat wanneer hij spreekt de verdachte en het publiek beter oplette. Maar goed, snor en baard zijn niet te vergelijken, nu dat baard geasocieerd wordt met religie. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 3 van 3 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|