Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 06 mei 2024 7:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

BELANGRIJK: Studenten OV-chipkaart
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JoelHendriks



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009 12:06    Onderwerp: BELANGRIJK: Studenten OV-chipkaart Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor iedereen die in bezit is van een Studenten OV-chipkaart:

Vanaf vandaag kan iedereen zijn studentreisproduct ophalen bij de 'ophaalpunten' van de OV-chipkaarten. Ik heb zojuist gebeld met de 'klantenservice'. Voor iedereen staat dit product klaar om op te halen. Dat was tot gisteren nog niet het geval.

De procedure:

    Je zoekt uit waar zo'n ophaalpunt bij jou in de buurt zit met behulp van deze website. Let op dat je daar het servicetype 'bestellingen ophalen' kiest.

    Je gaat met je Studenten OV-chipkaart naar dat punt en zoekt een rare gele automaat. Tip, de automaat ziet er nogal kleuterachtig uit. Je stopt je OV-chipkaart in die automaat in het gleufje dat daarvoor is aangegeven (hoezo, was toch een contactloze kaart??).

    Vervolgens moet je even wakker zijn; je moet naar 'bestelling ophalen' (heel moeilijk). En denkt het apparaat dat jij stom bent, en vraagt om bevestiging dat je toch echt je studentenproduct wilt ophalen.

    Even wachten en de automaat zegt dat het gelukt is. Pas dan kun je je kaart er uithalen. Dan is dat ook weer gelukt, en kun je weer naar huis.


Er staat nu al een studentenreisproduct op je kaart. Dat product is geldig tot 1 februari. Voor 1 februari moet je dus toch een keer dit gaan doen. En je kunt dus al wel reizen met je kaart. Dus waarom je nu opeens iets bij een automaat moet ophalen, is mij volstrekt onduidelijk.

Tot slot de allergrootste grap (maar wel even belangrijk om te weten):

1. ALS JE REIST MET DE STUDENTEN OV-CHIPKAART ALS JE GRATIS MAG REIZEN, VERGEET DAN NIET OM IN TE CHECKEN. Het vergeten uitchecken kost je toch geen geld. Maar, wanneer je niet ingecheckt staat en je kaart wordt gecontroleerd, dan kun je een boete krijgen! Dit is met name van belang op plekken waar men al een tijdje bezig is met de OV-chipkaart (Rotterdam, Amsterdam). Daar hebben controleurs inmiddels de apparaten om de OV-chipkaarten uit te lezen. In andere regio's (bijvoorbeeld Arnhem - Nijmegen) zijn deze apparaatjes nog niet uitgeleverd aan de (twee) controleurs.

2. ALS JE NIET GRATIS MAG REIZEN, CHECK BIJ DE NS DAN NIET IN!!!! Idioot, raar maar waar, maar de NS krijgt het tot nu toe niet voor elkaar dat je het kaartje met korting op je OV-chipkaart kunt zetten. Je zult dus naar een kaartautomaat moeten en lekker ouderwets een papieren kaartje moeten halen. Check je wel in, dan ga je reizen op saldo (= heel duur).

Och... wat wordt het leven toch gemakkelijk met die handige kaart..


Laatst aangepast door JoelHendriks op za 02 jan 2010 19:46, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009 13:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Relatie tot dit forum?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JoelHendriks



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009 14:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Relatie tot dit forum?


Euh, het lijkt me dat rechtenstudenten hier mee te maken krijgen. Maar als dit ergens anders beter past... feel free to move
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009 14:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet alleen rechtenstudenten, maar alle studenten. Post je het bericht nu ook op alle andere Nederlandstalige internetfora waar naar verwachting veel studenten zijn te vinden? Mail je dit bericht naar alle studenten in je adresboek met het verzoek dit weer door te sturen?

Niet zo handig, en vergelijkbaar met het doorsturen van viruswaarschuwingen en andere kettingbriefachtige berichten. Stel je voor dat voor ieder nieuw virus hier een draad wordt geopend. (Waarom ook niet? Niet alleen belangrijk voor studenten, maar voor iedere internetgebruiiker, en iedere lezer hier is een internetgebruiker.)

(Ik herinner me de vele vele mails nog van 5 jaar geleden... ken je deze Thaise jongen die zijn ouders in de tsunami is kwijtgeraakt?)

Uit een willekeurige netiquette (weliswaar voor een mailinglist, maar m.i. ook van toepassing op een webforum):
Quote:
10: VIRUS WARNINGS - CHAIN LETTERS

DON'T! Check with the administrator of any list first. Most likely it is a hoax, particularly the warning "Delete and do not Read!" warnings since it is absolutely impossible to get a virus by reading email. Even if a legitimate program virus, it is up to individual users to know to scan for viruses before running any program. There are thousands of programs with hundreds of viruses. It is not the function of an email list to serve as a clearing house of virus warning information (unless it is a virus warning listserv) nor to distribute chain letters. The same applies for the twice a year "Modem Tax" warnings.

_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JoelHendriks



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009 15:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij sla je een beetje door. Er is erg veel onduidelijkheid over de OV-chipkaart; en deze onduidelijkheid kan je wel geld gaan kosten als student, namelijk boetes als je niet reist met een ingecheckte studenten OV-chipkaart.
Het is niet zo dat ik hier campagne voer voor iets of aan het spammen ben. Het is een attentie, in de zin van: let op!

Het staat ook niet voor niets onder NL Recht voltijd. Ik vond het niet waardig genoeg voor 'actualiteiten'.

Er is nogal een chaotische stroom van communicatie over dit product geweest, met tegenstrijdige berichten. De eerste aankondiging was dat vanaf 16 december iedereen zijn product kon 'ophalen' bij zo'n ophaalpunt. Alleen bleek dat dus een sprookje. De IB-Groep hult zich bewust in nevelen, want ze doen niet wat ze wel eerst op papier aan iedereen geschreven hebben.

Zie deze post dus als een soort herinnering in deze toch al drukke dagen. Het is niet zomaar iets wat toevallig belangrijk is. Het is niet een oproep om je belastingaangifte in te vullen voor 1 april. Dit is een eenmalige handeling die je moet uitvoeren. Het is geen jaarlijks terugkerend fenomeen.

Juist daarom is het extra belangrijk.

Misschien dat het niet voor jou geldt, maar voor een hele boel andere mensen wel!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009 16:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JoelHendriks schreef:
Volgens mij sla je een beetje door.

Ik geef toe dat ik het beter wat korter had kunnen houden.

Quote:
Het staat ook niet voor niets onder NL Recht voltijd. Ik vond het niet waardig genoeg voor 'actualiteiten'.

Het had eventueel in "de Bar" gekund.

Quote:
Misschien dat het niet voor jou geldt, maar voor een hele boel andere mensen wel!

Maar het is gewoon off-topic in deze rubriek, hoe belangrijk het ook moge zijn.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009 16:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het juist wel handig dat Joel dit post. Het schijnt echt een probleem te zijn.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009 17:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laten we de post dan op alle andere internetfora verspreiden! En in alle GeenStijl-topics als comment pasten, dat schiet lekker op.

Misschien kunnen we eraan toevoegen dat je tegenwoordig drie uur voor vertrek op Schiphol moet zijn voor vluchten naar de VS. Ook belangrijk.

En oh ja, vandaag kun je geloof ik met korting treinen ook zonder voordeelurenkaart.

En oppassen met vuurwerk... zucht.

Niet vergeten ook iedereen in je adresboekje te mailen, want niet iedereen leest rechtenforum.nl!
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BiancaJ



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 37


BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010 13:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de info, dat wist ik dus nog niet.. Houdt dit nou ook in dat je niet net als vorig jaar een ov-kaart kunt ophalen bij het postkantoor? Snap er allemaal vrij weinig van haha wat een gedoe!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010 15:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat bedoel ik maar, bona! (zie reactie Bianca). En in de pers wordt er al wat aandacht aan besteed, maar dit is wel lekker concreet.

Gewoon, studentenservice op RF Wink
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010 15:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp heus wel dat de informatie nuttig is voor sommigen. Mijn punt is dat dit niet de plek is voor het verspreiden van deze informatie. Zie de eerder genoemde argumenten. Het belang van de informatie is hierbij niet relevant, want anders zou je ook alle andere fora moeten volpasten met alle informatie die maar voldoende belangrijk is.

We plaatsen hier toch ook geen opsporing verzocht verzoeken? Zijn mensenlevens minder belangrijk dan OV-kaarten? Daar gaat het dus niet om.

(Ik besef dat deze discussie hier ook niet thuis hoort.)
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JoelHendriks



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010 19:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BiancaJ schreef:
Bedankt voor de info, dat wist ik dus nog niet.. Houdt dit nou ook in dat je niet net als vorig jaar een ov-kaart kunt ophalen bij het postkantoor? Snap er allemaal vrij weinig van haha wat een gedoe!


Als je al een OV studentenkaart hebt, dan kun je nog tenminste één maand daarmee reizen (dus tot en met 31 januari), heeft de NS vandaag bekendgemaakt. Ze worden daar helemaal gek van alle vragen over de onduidelijke invoering van de Studenten OV-chipkaart. Voorlopig kun je dus nog met je 'oude' traditionele OV studentenkaart reizen.

Als het goed is, heb je ondertussen al een Studenten OV-chipkaart ontvangen thuis per post. Dit is het adres waar je de post ontvangt van de IB-Groep (vanaf heden: DUO). Hier kun je kijken hoe die er ongeveer uit ziet.

Heb je die nog niet? Dan heb je waarschijnlijk nog geen tweede pasfoto ingeleverd, of zijn ze je kaart kwijtgeraakt. Ga dan naar deze website, en volg de instructies die daar staan.

Heb je de kaart al wel, volg dan de instructies (zie bovenste bericht) die ik eerder al heb gestuurd.

Je hoeft dus niet meer naar het postkantoor, maar je moet met de Studenten OV-chipkaart naar zo'n ophaalpunt. Dat is éénmalig. Als dat een keer gebeurd is, kun je daarmee vooruit tot het einde van je studie. Je hoeft dus niet meer jaarlijks naar het postkantoor.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JoelHendriks



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010 19:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
(Ik besef dat deze discussie hier ook niet thuis hoort.)


Nou, mooi. Ei gelegd. Ik ben blij dat je wat tegenwicht wil bieden, alleen als je echt van mening bent dat het hier niet thuishoort, leg het dan maar voor aan de beheerders van dit forum. Ik laat het aan de beheerders over of het kan blijven staan ja of nee.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010 21:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat me meer om het principe dan om het bericht zelf. Zoals ik al eerder toegaf had ik het korter moeten houden, want een algemene preek over netiquette hoort hier net zo goed niet thuis. (Maar ja, als er dan weer reacties komen waarin off-topic "belangrijke" berichten lijken te worden aangemoedigd... Wink)
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mesquè



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: wo 03 feb 2010 13:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Iets dat ik me ook afvraag, welke instanties hebben toegang tot de informatie die verzameld wordt middels het in- en uitchecken met je OV-chipkaart?

En hoe hoog is de boete als ik met mijn OV-weekkaart vergeet in te checken en ik wordt gecontroleerd?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds