|
Auteur |
Bericht |
evdm61
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 23 jun 2011 11:53 Onderwerp: BANKGARANTIE |
|
|
Bij het afsluiten van de huurovereenkomst is er een bankgarantie afgegeven door de bank voor een bedrag van 5.500 euro. Na beeindiging van de huurovereenkomst is de laatste huurbetaling door verhuurder opgeschort vanwege een juridische procedure.
De verhuurder claimt de volledige bankgarantie zonder opgaaf van reden en-of het overleggen van inzicht in vordering.
Het geclaimde bedrag is aanzienlijk lager dan de volledige bankgarantie, toch is de volledige bankgarantie geclaimd.
De bank heeft zonder enig document de garantie uitbetaald en vraagt nu achteraf deze bankgarantie kontant af te reken . Naar mijn mening wordt een dergelijke garantie altijd afgegeven tegen een zgn. spaardeposito.
Kan een bank zomaar, zonder opgaaf van reden door verhuurder de volledige bankgarantie uitbetalen, is het teveel uitbetaalde opeisbaar en dient een bankgarantie door beiden partijden destijds ondertekend te zijn=
Wie kan mij informeren omtrent bankgarantie.
gr. E |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 23 jun 2011 12:19 Onderwerp: |
|
|
De (tekst van de) bankgarantie bepaalt onder welke omstandigheden deze uitbetaald wordt. Als het goed is heeft u zelf dan ook een versie van deze garantie.
Degene die de bankgarantie indient bij de bank zal wel moeten aantonen dat dat de originele bankgarantie is, zoals die is overeengekomen. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Martha
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 412
|
Geplaatst: do 23 jun 2011 12:26 Onderwerp: |
|
|
@evdm61
Het schijnt mij bij zo'n aangelegenheid verstandiger snel een advocaat op te zoeken. Veel advocatenkantoren hebben ook spreekuur waar u gratis uw zaak kunt voorleggen en zij een inschatting maken of ze er iets mee kunnen aanvangen. Anders zijn er ook nog rechtswinkels waar men voor advies kan aankloppen. |
|
|
|
 |
|