|
Auteur |
Bericht |
JamievanM
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 16
|
Geplaatst: di 04 nov 2008 18:41 Onderwerp: AvB en bevel tot 'demonstratie' |
|
|
Hey,
Ik wil graag weten waar de AvB besproken wordt in de wet.
Met name 't feit dat deze niet afgegeven hoeft te worden.
Graag een wetboek + artikelnr.
Tevens wil ik wel weten op grond van welk artikel de politie je 'kan' bevelen een verbetering(een minpunt laten voldoen aan de eisen) aan je voertuig aan te laten tonen op 't bureau binnen x aantal dagen? |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: di 04 nov 2008 20:53 Onderwerp: |
|
|
Wat is een AvB? Misschien kun je iets explicieter aangeven wat je vraag is? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: di 04 nov 2008 21:16 Onderwerp: |
|
|
Het schiet mij opeens te binnen: AvB = aankondiging van beschikking.
Zie art. 4 lid 2 WAHV:
Quote: | Zo mogelijk wordt aanstonds een aankondiging van de beschikking uitgereikt aan degene tot wie zij zich richt, of wordt deze achtergelaten in of aan het motorrijtuig. (...) |
JamievanM schreef: | Tevens wil ik wel weten op grond van welk artikel de politie je 'kan' bevelen een verbetering(een minpunt laten voldoen aan de eisen) aan je voertuig aan te laten tonen op 't bureau binnen x aantal dagen? |
Ik vermoed dat de politie je dit niet echt kan bevelen, maar de politie kan natuurlijk wel komen controleren of je het gebrek aan je voertuig al verholpen hebt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
JamievanM
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 16
|
Geplaatst: wo 05 nov 2008 0:07 Onderwerp: |
|
|
Ja, klopt. Aankondiging van Beschikking, was even vergeten dat met zo'n groot gebied niet iedereen er zo 1,2,3 aan zo denken!
Maargoed ik lees: 'Indien mogelijk'. Is dat hetgeen waarop gebaseerd mag worden dat het niet verplicht is een AvB te ontvangen?! Of zie ik dat verkeerd?!
En wat betreft mijn 2e vraag. Bedoel je dan dat ze je op moge komen zoeken?!
Ik zal 't idee verklaren aan de hand van een voorbeeld.
Ik rijd met een auto met gladde banden. De ('mogelijke') verbalisant zegt: 'maak 't even in orde en kom het voor vrijdag aantonen op het bureau'.
Hoe zouden ze zon vraag kunnen rechtvaardigen, ik neem aan dat ik dit niet meer mag zien als bevel!?!
Ik vind titel VIII Art. 184 van Wetb. v. Strafr.
Niet voldoen aan ambtelijk bevel.
Dan nu de vraag:
Er wordt gezegd: 'kom even voor volgende week vrijdag laten zien dat je een rood uitstralend chterlichtj hebt gemonteer.'
Moet ik dat zien als een ambtelijk bevel?! |
|
|
|
 |
swinny
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 20 nov 2008 14:02 Onderwerp: |
|
|
De politie kan, op hetzelfde formulier als de AvB, een 'toonbriefje' uitschrijven. In plaats van een 'A' wordt er dan een 'T' in het betreffende vakje geplaatst.
Daarbij wordt dan de mondelinge afspraak gemaakt om vóór een bepaalde tijd de reparatie/vervanging op het bureau te komen tonen.
De agent houdt tot dat moment de bekeuring onder zich.
Wordt er voldaan aan de afspraak dan wordt bekeuring vernietigd, wordt er niet aan voldaan dan wordt de bekeurung alsnog ingestuurd. |
|
|
|
 |
|