|
Auteur |
Bericht |
RobinSmit
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 jun 2008 19:42 Onderwerp: Autoverzekering bij overlijden |
|
|
Mijn opa is pas overleden, nu is zijn auto aan mij gegeven. Deze word binnenkort verkocht, maar tot die tijd wil ik hem nog wel gebruiken. Moet de verzekering en auto worden overgeschreven of kan deze gewoon door blijven lopen op zijn naam?
Als iemand me hiermee verder kan helpen graag! kan er verder niks over vinden.
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: di 17 jun 2008 19:49 Onderwerp: |
|
|
Je moet zijn overlijden wel melden bij de verzekering, lijkt mij. Dan zullen zij je wel kunnen vertellen hoe en wat. Op zich is de auto verzekerd en niet zozeer de persoon die erin rijdt, maar als je opa overleden is is de bankrekening waarschijnlijk bevroren en dus heb je kans dat de evt automatische betaling van de premie niet geschiedt en dat betekent onverzekerd rondrijden. Kun je niks vinden op de website vd verzekering bij FAQ? |
|
|
|
 |
RobinSmit
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 jun 2008 19:54 Onderwerp: |
|
|
Ik kan er niet zo snel wat van terug vinden, ik bel morgen de verzekeringsmaatschapij wel. Maar omdat de verzekeringsnemer overleden is leek het mij dat de verzekering niet meer van toepassing zou zijn. Wel dat de verzekering nog niet beëindigd zou zijn. |
|
|
|
 |
vermeulen
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 18 jun 2008 8:10 Onderwerp: autoverzekering na overlijden |
|
|
een verzekering is een overeenkomst, dus in de polisvoorwaarden staat dit geregeld.
vele polissne geven nog een termijn van 30 dagen na overlijden c.q. na melding bij verzekeraar kan de polis worden voortgezet door nabestaanden.
nu is een autoverzekering ietwat afwijkend van anderen doordat de WA dekking verleend wordt afhankelijk van de 'moraliteit' en schadeverleden van de aanvrager/asp.verzekeringnemer
dus: gewoon contact opnemen en vragen of je het kunt overnemen, let wel: de premie is afhankelijk van leeftijd, schadeverleden etc.
dus je kunt niet afdwingen tegen dezelfde (premie)voorwaarden de polis
over te nemen, mocht dat de intentie van je vraag zijn.  |
|
|
|
 |
|