|
|
| Auteur |
Bericht |
Jantje
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 14 aug 2010 10:38 Onderwerp: Automatisch vast contract? |
|
|
Hallo allemaal!
Even kort mijn situatie: Ik heb drie keer een jaarcontract gehad bij een publieke omroep. Mij is een vast contract toegezegd door de direct leidinggevende en door PZ. (stom genoeg heb ik het niet op papier). Nu is er een hogere manager die nee heeft gezegd (ook nog niet op papier). Echter de aanzegtermijn is al verstreken en volgens de CAO moet ik dan anderhalve maand extra krijgen (de tijd die voor de aanzegtermijn staat). Dit betekent dat ik dan langer dan 36 maanden aaneengesloten in dienst ben. Houdt dit dan ook in dat ze mij automatisch een vast contract moeten geven? Of telt de anderhalve maand die ik erbij krijg niet mee?
Groet,
Jan |
|
|
|
|
 |
hwm.klaassen
Leeftijd: 79 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 14 aug 2010 12:09 Onderwerp: |
|
|
Na 36 maanden en een dag Ben jij in vaste dienst
Hoeft niet op papier te staan Het staat wel in de wet
Ander moet de baas jou 6 weken vrij geven.
Hwm.klaassen |
|
|
|
|
 |
Jantje
|
Geplaatst: za 14 aug 2010 12:27 Onderwerp: |
|
|
| Dank voor je antwoord. Maar ook als hij me zes weken vrij zou geven ben ik toch nog in dienst? |
|
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: za 14 aug 2010 22:58 Onderwerp: |
|
|
| hwm.klaassen schreef: | | Ander moet de baas jou 6 weken vrij geven. |
 _________________ Mine! |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: zo 15 aug 2010 12:14 Onderwerp: Re: Automatisch vast contract? |
|
|
CAO Omroeppersoneel 2009-2010
Het gaat om artikel 10:
| Quote: | Indien de werkgever besluit niet over te gaan tot voortzetting van het tijdelijke dienstverband van werknemer geldt er een aanzegtermijn van 1,5 maand bij een contractduur van een jaar of langer. Pro rato bij een contractduur van minder dan een jaar.
Indien de werkgever de aanzegtermijn niet in acht neemt wordt het contract verlengd met de duur van de niet in acht genomen aanzegtermijn |
Het contract wordt dus inderdaad verlengd met 1,5 maand. Dat is een nieuw contract dat als een contract voor onbepaalde tijd geldt, als de CAO voor jou tenminste niet van art. 7:668a BW afwijkt.
Als ik artikel 1.6 goed begrijp, heb je nu een vast contract tenzij je functie een "projectfunctie behorende tot de flexschil" is. Hiervoor moet je in je arbeidsovereenkomst kijken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
Jantje
|
Geplaatst: zo 15 aug 2010 13:37 Onderwerp: |
|
|
| Dank bona fides!! Waarschijnlijk zit ik dus goed. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: zo 15 aug 2010 13:42 Onderwerp: |
|
|
Dan heb je waarschijnlijk een "procesfunctie behorende tot de flexschil"? (Ik zie nu dat ik artikel 6, onderdeel 1.6 had moeten schrijven.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
|
|