Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Nautica
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 06 jul 2010 18:48 Onderwerp: Automatisch ander abonnement na opzeggen abonnement? |
|
|
De casus:
Per 1 januari overgestapt met Telefonie en ADsl bij XS4ALL naar Ziggo ALL in One via de kabel net de Ziggo overstap service. Overigens is door Ziggo alles prima geregeld en ik kreeg op 6 januari van XS4ALL een bevestiging dat alle diensten per per 4 februari zullen worden beëindigd en per deze datum de facturering ook zal stoppen en daar staat in "Hebt u tijdens de opzegging van ADSL aangegeven dat u PACK wil behouden, dan blijven uw email adressen bestaan. Ik heb dus niet aangegeven dat ik PACK wil behouden want ik had het niet eens. Noch Ziggo heeft de opdracht gegeven om PACK te behouden. In een schrijven van 1 februari 2010 bevestigd XS4ALL overigens nogmaals dat het abonnement op 1 februari is geëindigd en ook de facturering is gestopt en ontvang op latere datum een creditnota voor telefonie (welke is terugbetaald) en een creditnota voor ADSL van -15,97.
Verbaasd was ik dus dat er toch na 16 februari toch geld van mijn rekening werd afgeschreven en heb deze afschrijving laten storneren en bezwaar gemaakt van deze afschrijving via de email naar dit account@xs4all.nl op 26 februari. Om deze redenen heb ik dus alle incasso's nadien laten storneren en ben ik ook niet van plan deze te betalen. De laatste incasso werd overigens ook nog uitgevoerd terwijl ik de machtiging per email op 6 mei 2010 al had ingetrokken. Ik heb dan ook inmiddels een officiële klacht ingediend wegens onterechte incasso bij de bankinstelling en een blokkade op de rekening laten zetten.
Ik schijn dus nu ineens aan een soort PACK abbo vast te zitten na opzegging.
In een paar emails naar incassozaken@xs4all.nl heb ik gevraagd of zij mij kunnen bewijzen dat ik een PACK abbo heb danwel heb afgesloten door overlegging van een getekende overeenkomst.
De reactie van XS4ALL was als volgt:
Hartelijk dank voor uw bericht.
Bij uw opzegging van adsl kon er worden aangegeven of u pack wel of niet wilde behouden, helaas heeft u deze optie door de overstap service niet gehad waardoor pack automatisch geactiveerd is, daarbij maakt u gebruik van VoIP dit is niet mogelijk zonder behoud van Pack.
Vervolgens heb ik verzocht een overeenkomst te overleggen dat ik een PACK abbo zou hebben. De reactie was als volgt:
U verzoekt ons een overeenkomst te overleggen waarin u pack heeft aangevraagd, een dergelijk overeenkomst is er niet aangezien dit wetkoop op afstand is.
Volgens mij is de wet koop op afstand ter bescherming van de consument en niet ter bevoordeling van XS4ALL, maar dat buiten beschouwing.
Overigens vermelden de Algemene voorwaarden van XS4ALL niets over PACK.
In de Algemene voorwaarden van XS4ALL staat o.a.:
In de sectie b. Aanvullende voorwaarden VOIP:
Artikel 2.2: Voor de totstandkoming van de overeenkomst is vereist dat de Klant reeds een andere overeenkomst , bijvoorbeeld PACK, heeft gesloten.
Ik had al een andere overeenkomst namelijk ADSL en geen PACK.
Verder staat er nog artikel 7.2:
De overeenkomst tot het leveren van VOIP is gekoppeld aan de duur van enige andere overeenkomst die de klant met XS4ALL heeft gesloten. Indien die andere overeenkomst om wat voor reden dan ook eindigt, brengt zulks tevens de beëindiging van VOIP met zich mee.
XS4ALL zegt dat indien je een voip nummer hebt en je ADSL opzegt je automatisch een PACK abbo hebt.
Hoe kan XS4ALL dan claimen dat ik een PACK abbo hen en daar nog steeds op probeert te incasseren op mijn bankrekening.
Echt van de zotte of ben ik nu gek??
Graag jullie oordeel  _________________ Luctor et Navigare |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|