|
Auteur |
Bericht |
daninho1983
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: do 15 mrt 2007 22:55 Onderwerp: Autoalarm inlaten bouwen daarna mankement auto |
|
|
Ik heb 4 maanden geleden een auto gekocht en omdat mijn vorige auto was opengebroken,besloot ik te sparen voor een autoalarm met centrale deurvergrendeling.
Z, n 1.5 week terug had ik het geld bij elkaar en ging op zoek naar een inbouwer in de buurt.
Ik kwam terecht bij een bedrijf in Amsterdam Noord.
Voor 465 euro kreeg ik een autoalarm met centrale deurvergrendeling inclusief inbouw. Paar dagen later bracht ik de auto s'morgens langs en werd het alarm ingebouwd.
S'middags kon ik de auto weer ophalen. Ik reed er mee weg maar de auto starten de eerste paar keer niet maar na de 3e keer deed hij het gewoon.
De volgende dag ging ik weer rijden met de auto en wederom dit probleem. Ik vond het maar vreemd maar vervolgde mijn weg.
Ik merkte in de dagen erna dat het steeds meer voorkwam en dat het steeds erger werd, ondertussen had ik tiptop cars al gebeld dat ik problemen had met de auto sinds ie terug is van de alarminbouw.
Ik zou m over 2 dagen bij hem brengen. De dag nadat ik had gebeld starten mijn auto niet meer.
Na 10 minuten te hebben gewacht starten de auto weer en ging ik snel naar huis tijdens het rijden viel de auto plotseling weer uit.
Ik wachtte weer 10 min op de weg en de auto starte weer maar bleef maar sputteren en raar doen tijdens het rijden. De volgende ochtend starte de auto helemaal niet meer.
De auto stond toen op een plek en ik had het bedrijf in Amsterdam Noord gebeld en verteld dat de auto het niet meer deed. Ze kwamen de auto ophalen en hebbe deze naar de tiptop vestiging gebracht. Hier gingen ze m nakijken en ze vertelde me dat het aan de Relais van de auto lag,op de vraag of hij dat zeker wist gaf hij als antwoord 100 % zeker. De volgende dag kocht ik een relais bij een auto-onderdelen zaak (48 euro) en monteerde deze in de auto.
Auto deed nog steeds niks. Ik belde het bedrijf in Amsterdam Noord en vertelde hem dit. Hij zei dat hij het ook voor de rest niet wist waar het aan kan liggen. Toen ik tegen hem zei Gistere wist je zeker dat het aan de relais lag zei hij dat de citroen dealer dit tegen hem had gezegd toen hij aan hun advies vroeg.
Ik zit nu met een kapotte auto waar het probleem ergens in de elektra zit.dat is 1 ding wat zeker is.
Ik vermoed dat de inbouwer een kortsluiting of iets dergelijks heeft veroorzaakt toen hij het alarm ging inbouwen.
Ik had tiptopcars gebeld en hij vertelde me dat dat niet kon.
De auto staat nu voor mijn deur en kan voorlopig niet gemaakt worden omdat ik mijn laatste geld aan dat alarm heb verbruikt.
Nu is mijn vraag kan ik de kosten verhalen op dit bedrijf?
Hoe moet ik verder te werk gaan ? |
|
|
|
 |
timo
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 15 mrt 2007 23:28 Onderwerp: |
|
|
Hoi daninho,
Dat is balen! Gelukkig heb je het recht aan jou kant: jij mag er van opaan kunnen dat een garagehouder zo een systeem deugdelijk inbouwt. Dat is niet gebeurd.
Je kunt dan van hem eisen dat hij het opnieuw probeert en dat hij de schade, die jij door zijn wanprestatie geleden hebt, vergoedt. De schade die jij hebt geleden is die 48 euro. Als het hem niet lukt het inbouwen fatsoenlijk af te maken, dan kun je ook de koop ongedaan maken: dat wil zeggen hij krijgt het alarmsysteem terug en jij krijgt je geld terug.
Het beste wat je kunt doen is naar hem toe gaan en vertellen dat je weet dat dit je rechten zijn. Als je dat kracht bij wilt zetten, kun je strooien met artikelen 7:20 en 7:21 Burgerlijk Wetboek. Maar het lijkt me dat de verkoper ook wel inziet wat hij moet doen toch?
Er zijn misschien nog wat subtiliteiten als de garagehouder stelt dat hij een goed werkend alarmsysteem heeft afgeleverd en dat de problemen aan jouw auto liggen. In dit geval moet je misschien de garagehouder op grond van een onrechtmatige daad aanspreken, en dat is wat lastiger. Verder zou hij nog naar zijn algemene voorwaarden ('de kleine lettertjes') kunnen wijzen, maar dat zal hem (denk ik) niet veel helpen.
Ga dus gewoon naar de man toe en vertel hem wat volgens jou je rechten zijn. Als hij dan moeilijk doet, dan stuur je hier weer een reply. Want ook dan heb je gelijk en ook dan kunnen we je helpen - dan is de argumentatie alleen wat ingewikkelder. Je kunt hem dan alvast vertellen dat je hem 'aansprakelijk zult stellen uit onrechtmatige daad'.
Groeten, Timo |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 15 mrt 2007 23:37 Onderwerp: |
|
|
Ik zou proberen er in goed overleg uit te komen en op grond van de eerdere reactie van het bedrijf (het ophalen van de auto) lijkt het me toe dat dit bedrijf daar best voor open staat.
Het is vreemd dat je auto het "ineens" niet meer doet na die inbouw. Dat lijkt dus wel een mooi aanknopingspunt te bieden voor causaal verband.
Bel ze op (of mail ze) en stel voor dat je de auto laat nakijken en evt. repareren op hun kosten, eventueel via een door hen ingeschakeld bedrijf. e moet wel proberen die toezegging zwart op wit te krijgen, anders kun je daar later weer gedoe mee krijgen.
Mijn tip zou zijn de verhoudingen niet meteen op scherp te zetten door nu al met wetsartikelen en termen te strooien. Probeer er gewoon in goed overleg uit te komen. Het kan een foutje zijn van hun kant. Nu ja, dat kan gebeuren, al is het erg vervelend voor jou. Belangrijker is, dat het snel en soepel wordt opgelost zonder kosten voor jou. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
timo
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 16 mrt 2007 1:26 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Mijn tip zou zijn de verhoudingen niet meteen op scherp te zetten door nu al met wetsartikelen en termen te strooien. Probeer er gewoon in goed overleg uit te komen. |
Geheel mee eens, vandaar mijn opmerking 'Maar het lijkt me dat de verkoper ook wel inziet wat hij moet doen toch? ' Blij dat jij het even wat explicieter voor de gewone redelijkheid opneemt  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 16 mrt 2007 23:10 Onderwerp: |
|
|
Vermoedelijk erfenis van op het platteland opgroeien  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|