|
Auteur |
Bericht |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 05 nov 2014 19:26 Onderwerp: |
|
|
Nee, daar had ik niet overheen gelezen.
Ik snap gewoon niet dat je erover door blijft gaan.
Een LLB titel kan ook voor een afgestudeerde HBOér gelden, en deze is voor dit soort zaken juridisch genoeg. Zo complex is de zaak nou ook weer niet. Laten we het niet moeilijker maken dan het is. Auto fout afgesleept en fout vernietigd. Schade moet vergoed worden. Deze casus is echt niet de eerste en zeker niet de laatste.
En nee, een taxateur taxeert geen vernietigde autos, maar hij kan misschien wel een waardeoordeel geven op basis van ervaring en vergelijkbare situaties.
Je zult toch echt je schade moeten aantonen, het blijft een civiele aansprakelijkheidskwestie. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 05 nov 2014 22:28 Onderwerp: |
|
|
Hakkelaar schreef: | Ik begrijp waar je op doelt, maar in dit geval is duidelijk op te maken dat iemand zonder verstand van zaken bij de politie eventjes bepaald heeft dat er geen causaal verband is.
Bij dat soort ingewikkelde juridische kwesties is het gewoon onbehoorlijk om zoiets te laten uitzoeken door een LLB (hetgeen vrijwel zeker in dit geval is gebeurd). |
Onzinnig geneuzel van jouw kant.
Je kunt blijkbaar geen inhoudelijke argumenten bedenken? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 06 nov 2014 8:48 Onderwerp: |
|
|
Hakkelaar schreef: | A. Verkerk:
Een bachelor-student zou het bij het juiste eind kunnen hebben wanneer deze een oordeel geeft over causaliteit. De leer van de redelijke toerekening is echter vrij complex. Het is in mijn ogen gewoon not-done om als overheidsinstantie dergelijke complexe beslissingen over te laten aan een niet-meester in de rechten. | Sorry, maar dat is echt onzin. Deze casus is echt niet bijzonder ingewikkeld, zoals Hilde12 ook al zei. Het lijkt behoorlijk op een tweedejaars tentamenvraag. En succes om met de salarissen bij de overheid overal maar meesters in de rechten te plaatsen. |
|
|
|
 |
|