|
Auteur |
Bericht |
Manusje
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 15 jul 2013 0:28 Onderwerp: Auto verkocht, Koper haalt hem niet op |
|
|
Hoi allemaal,
Ik zit met het volgende. Via internet heb ik een (sloop)auto verkocht, waarde +- 200 euro. Iemand heeft geld naar mij overgemaakt (volgens de koper haar/zijn zoon). Maar nu komt de koper de auto niet ophalen, ook reageerd de koper niet meer op whatsapp berichten hoewel deze wel degelijk worden afgeleverd. ik heb gevraagd wanneer ze de auto op komen halen of om gegevens van hun te krijgen zodat ik geld terug kan storten.Met de koper heb ik alleen via whatsapp en telefonisch contact gehad, ik heb dus geen verdere gegevens. Ik heb hun wel een afbeelding van het kentekenbewijs gestuurd dit om aan te tonen dat het zich om onze auto handelde.
Aangezien de auto nog steeds op onze naam staat betalen wij nog steeds wegenbelasting en verzekering.
Nu heb ik bij politie geïnformeerd wat ik hier aan kan doen, maar het antwoord was dat er geen strafbaar feit is begaan. Ze kunnen dus niks doen.
Wel ben ik in overtreding als ik de auto aan iemand anders verkoop of naar de sloop breng?!
Heeft iemand hier enig advies voor mij?
Als er nog vragen zijn hoor ik het graag! |
|
|
|
 |
Manusje
|
Geplaatst: ma 15 jul 2013 13:14 Onderwerp: |
|
|
Aangezien ik geen bericht kan editen een 2e post.
Mij lijkt het dat, wanneer je iets koopt EN betaald je dit dan ook wil hebben.
Als je het niet meer wilt hebben en het geld word je terug geboden zou je toch verwachten dat de koper snel reageerd om zijn geld weer terug te krijgen.
Heeft de koper misschien andere snode plannen?
Is hij ergens op uit?
Hoopt hij dat ik de auto aan iemand anders verkoop of naar de sloop breng? |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 15 jul 2013 17:43 Onderwerp: |
|
|
De auto is nog steeds uw eigendom, want deze is nooit afgeleverd. Door deze naar de sloop te brengen kunt u later wel in de positie komen dat u een wanprestatie levert. Ik zou een ingebrekestelling aangetekend versturen en hierin duidelijk de consequenties aangeven. Verkoop aan een ander zal dan geen probleem op leveren. Daarna kunt u het financieel regelen met deze koper. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
Manusje
|
Geplaatst: ma 15 jul 2013 18:57 Onderwerp: |
|
|
Aangetekend iets versturen zal niet lukken, ik heb namelijk alleen een telefoonnummer.
Wel heb ik middels een bericht (whatsapp) gemeld dat ik van hun binnen 2weken bericht verwacht om:
A) een afspraak te maken om de auto op te halen
B) hun gegevens te krijgen en het geld terug te storten.
Hierbij heb ik gemeld dat ik de auto wederom in de verkoop zet of naar de sloop breng als zij niet reageren. |
|
|
|
 |
|